برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان دیابت نوع 2 با داروی روماتیسم

درمان دیابت نوع 2 با داروی روماتیسم نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، داروی متداول برای درمان «آرتریت روماتویید» می‌تواند درمان جدید موثری برای کاهش میزان گلوکز خون در بیماران مبتلا به «دیابت نوع 2» باشد.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، داروی متداول برای درمان «آرتریت روماتویید» می‌تواند درمان جدید موثری برای کاهش میزان گلوکز خون در بیماران مبتلا به «دیابت نوع 2» باشد.
به گزارش «بهپو»، نتایج این مطالعه نشان داد که داروی ضدالتهابی موسوم به «لفلونامید»، موجب کاهش میزان گلوکز خون و بازگشت مقاومت انسولین در مدل‌های موش آزمایشگاهی مبتلا به دیابت نوع۲ می شود.
«زیولانگ زو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یانگژو چین، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم لفلونامید پروتئین درگیر در بی‌حس کردن گیرنده انسولین را هدف قرار می‌دهد. این گیرنده مسئول آموزش سلول‌ها در شروع به جذب قند از جریان خون است.»
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، داروی لفلونامید از مدت‌ها قبل به عنوان داروی درمان آرتریت روماتویید تایید شده است. در مطالعات قبلی هم اشاره شده که بیماران دریافت کننده این دارو، دارای میزان پایین‌تر گلوکز خون بوده و همچنین بیماران چاق وزن کم کرده بودند. به گفته زو، «ما می دانیم برخی عوامل التهابی می‌توانند گیرنده انسولین را هم بی حس کنند و لفلونامید یک دارو ضدالتهابی است از اینرو تاحدودی از طریق تاثیر ضدالتهابی‌اش می‌تواند قندخون را کنترل کند.» گام بعدی این تیم تحقیق، انجام آزمایشات بالینی این دارو بر روی انسان است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات