برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

توصیه هایی برای استفاده بهتر از دستگاه رطوبت ساز خانگی

توصیه هایی برای استفاده بهتر از دستگاه رطوبت ساز خانگی مرطوب کردن هوا به وسیله دستگاه رطوبت ساز ممکن است مفید باشد، اما اگر رطوبت زیاد شود احتمال دارد حتی سلامت شما را به خطر اندازد.
استفاده از دستگاه های رطوبت ساز برای مرطوب کردن هوای خانه به ویژه در فصل زمستان که هوا به شدت خشک است، معمول شده است.
به گزارش «بهپو»، مرطوب کردن هوا به وسیله دستگاه رطوبت ساز ممکن است مفید باشد، اما اگر رطوبت زیاد شود احتمال دارد حتی سلامت شما را به خطر اندازد.
رطوبت بالا در هوایی که نفس می کشید به ویژه اگر بیماری های تنفسی داشته باشید تنفس را سخت و دشوار می کند. همچنین این رطوبت احتمال رشد مایت های گرد و غبا، قارچ میلدو –mildew-، قارچ مولد –mold- و باکتری های مضر را بالا می برد.
«مایوکلینیک» توصیه می کند: «رطوبت خانه باید بین 30 تا 50 درصد باشد.» بنابراین با نصب یک رطوبت سنج در خانه می توانید رطوبت را تنظیم کنید. بهتر است هر روز رطوبت خانه را بررسی کنید به ویژه اگر فردی از افراد خانواده به آسم یا آلرژی مبتلاست.
به‌طور مرتب فیلتر «دستگاه مرطوب‌کننده» را تعویض و پاک کنید تا از رشد باکتری هایی که باعث سرفه و سرماخوردگی می شود، جلوگیری شود. همچنین خود دستگاه مرطوب‌کننده را به‌طور مرتب پاک کنید.
دستگاه های رطوبت ساز به طور بالقوه مواد معدنی و میکروارگانیسم ها را هم در هوا منتشر می کنند. اینها لزوما مضر نیستند، اما می توانند مبتلایان به آسم را تحریک کنند. بنابراین توصیه می کنیم در دستگاه از آب مقطر یا جوشیده استفاده کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات