برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ممنوعیت مصرف برخی غذاها در بیماران سرطان سینه

ممنوعیت مصرف برخی غذاها در بیماران سرطان سینه مطالعه ای جدید نشان می دهد بیماران مبتلا به سرطان پستان که از درمان ترکیبی پالبوسیکلیب/لتروزول استفاده می کنند باید از غذاهای سرشار از زنواستروژن پرهیز کنند.
مطالعه ای جدید نشان می دهد بیماران مبتلا به سرطان پستان که از درمان ترکیبی پالبوسیکلیب/لتروزول استفاده می کنند باید از غذاهای سرشار از زنواستروژن پرهیز کنند.
به گزارش «بهپو»، محققان موسسه اسکریپس دریافتند دو ترکیب مشابه استروژن که در بسیاری از خوراکی ها یافت می شوند می توانند اثر درمان های ضد استروژن در سرطان پستان را کاهش دهند. بنابراین توصیه می شود بیماران سرطان سینه که داروی پالبوسیکلیب/لتروزول دریافت می کنند از مصرف این خوراکی ها پرهیز نمایند.
زنواستروژن ها مواد شیمیایی هستند که رفتاری شبیه به استروژن در بدن دارند و بر تعادل هورمون ها تاثیر می گذارند. زنواستروژن ها را می توان در مواد طبیعی یا مصنوعی پیدا کرد. پروتئین سویا یکی از زنواستروژن های معروف است.
به نقل از «مدیکال اکسپرس»، محققان از تکنولوژی متابولومیکی پیشرفته برای آنالیز تاثیرات پالبوسیکلیب/لتروزول بر سلول‌های سرطان سینه استفاده کردند. آن‌ها نگران این مسئله بودند که زنواستروژن‌های موجود در ذرت، جو، گندم، سایر غلات و سویا موجب تقویت رشد سرطان‌های توسعه‌یافته با استروژن می‌شوند و ممکن است تاثیر داروهای آنتی استروژن نظیر لتروزول را متوقف سازد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات