برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان زخم پای دیابتی ها با دستگاه شوکر

درمان زخم پای دیابتی ها با دستگاه شوکر سازمان غذا و داروی آمریکا اولین دستگاه شوک موجی را که به درمان زخم‌های بیماران دیابتی کمک می‌کند، تایید کرد.
سازمان غذا و داروی آمریکا اولین دستگاه شوک موجی را که به درمان زخم‌های بیماران دیابتی کمک می‌کند، تایید کرد.
به گزارش بهپو، تنظیم کننده‌های مقررات سلامت فدرال به استفاده از اولین دستگاه شوکر که باعث بهبود زخم‌های پا در بیماران مبتلا به دیابت می‌شود، چراغ سبز نشان دادند.
سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر تجاری‌سازی و بازاریابی سیستم "درماپیس"(Dermapace) آغاز می‌شود.
با توجه به اینکه آسیب به اعصاب و عروق خونی ممکن است سبب کاهش گردش خون، عفونت و حتی قطع عضو شود، این دستگاه برای درمان زخم پای بیماران دیابتی طراحی شده است.
 

نحوه کار سیستم

این دستگاه برای درمان زخم‌های مزمن و ضخیم بیماران دیابتی استفاده می‌شود که سطح زخم بزرگتر از اندازه سطح مقطع یک قوطی نوشابه است.
از این دستگاه برای بیماران بالغ مبتلا به زخم‌های پای دیابتی استفاده می‌شود که بیش از یک ماه از ایجاد آنها می‌گذرد.
درمان باید با مراقبت استاندارد از زخم دیابت به کار گرفته شود.
سیستم "درماپیس" با استفاده از پالس‌های انرژی مشابه با امواج صوتی کار می‌کند تا به طور مکانیکی زخم را تحریک کرده و بهبود بخشد.
 

بهبود روند التیام زخم

محققان دو مطالعه دوسوکور را انجام دادند که شامل بیماران دیابتی فقط تحت مراقبت معمولی، مراقبت معمولی به همراه سیستم درماپیس یا مراقبت معمولی به همراه سیستم درماپیس غیرمستقیم بودند.
آزمایش کور یا آزمایش چشمی یک آزمایش علمی است که افراد شرکت‌کننده در آن از داشتن اطلاعاتی که منجر شود به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به سمتی متمایل شوند، منع می‌شوند.
به طور مثال وقتی از مصرف‌کننده پرسیده شود که طعم و مزه محصولات مختلف را با هم مقایسه کند، نام سازنده محصول باید پوشانده شود. در غیر اینصورت معمولا مصرف‌کننده به سمت محصولی که از قبل نسبت به آن شناخت دارد متمایل می‌شود.
 
به همین شکل وقتی قدرت تاثیر یک دارو مورد آزمایش قرار می‌گیرد، هم بیماران و هم پزشکان شرکت‌کننده در آزمایش از دوز مصرفی بی‌اطلاع هستند. این باعث خواهد شد شانس هرگونه تاثیر تلقینی یا فریب هوشیارانه از بین برود.
آزمایش کور ابزار بسیار مهم و کاربردی در شاخه‌های مختلف علوم از جمله علم پزشکی، روانشناسی، عصب‌شناسی، بیولوژی، علوم کاربردی و بازاریابی است.
به کارگیری روش علمی آزمایش کور در برخی رشته‌ها مانند آزمون دارو ضروری است.
مطالعات دوسوکور معمولا در مورد انسانها به انجام می‌رسند، عواملی که می‌تواند باعث منحرف شدن نتیجه آزمایش شوند هم از دید شرکت‌کننده و هم از دید مسئول(یا مسئولان) انجام آزمایش مخفی می‌مانند. در بیشتر موارد آزمایش کور دوطرف به منظور دستیابی استاندارد بالاتر علمی انجام می‌شوند.
نتایج این مطالعات پیشرفت در روند بهبود زخم در افرادی که از 1 تا 7 هفته پس از 24 هفته با درماپیس تحت درمان قرار گرفتند، نشان داد. آنها همچنین 44 درصد از میزان بسته شدن زخم را در این دوره داشتند.
در مقام مقایسه، کسانی که با سیستم جعلی تحت درمان قرار گرفتند، فقط میزان بسته شدن 30 درصدی داشتند.
به گزارش بهپو به نقل از ایسنا، سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا اجازه بازاریابی سیستم درماپیس، اولین دستگاه شوک موجی که برای درمان زخم‌های پای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد را می‌دهد.
عوارض جانبی رایج استفاده از این دستگاه عبارتند از: درد در هنگام استفاده از آن، بی‌حسی موضعی و کبودی، حالت تهوع، عفونت زخم، غش کردن، عفونت روی زخم و تب./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات