برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

برچسب های میکروسوزنی، واکسن های بدون درد

برچسب های میکروسوزنی، واکسن های بدون درد محققان نوعی برچسب حاوی میکروسوزن ساختند که امکان تزریق واکسن آنفلوآنزا را بدون درد فراهم می‌کند.

محققان نوعی برچسب حاوی میکروسوزن ساختند که امکان تزریق واکسن آنفلوآنزا را بدون درد فراهم می‌کند.

به گزارش ساینس دیلی، چنانکه از نام این برچسب‌ها مشخص است، برای تزریق واکسن یک برچسب حاوی مجموعه‌ای از میکروسوزن‌ها روی پوست شخص چسبانده می‌شود و در مدت کوتاهی این میکروسوزن‌ها در بدن وی جذب می‌شوند و واکسن را به جریان خون او منتقل می‌کنند.
این شیوه نه تنها بدون درد است، بلکه برای حمل و نقل و نگهداری واکسن‌ها نیازی به سرد کردن آن‌ها نیست و پس از تزریق واکسن، آنچه به شکل یک نوارچسب باقی می‌ماند با ایمنی کامل و بدون هرگونه آسیب زیستی دور انداخته می‌شود.
همچنین به دلیل سادگی کار با این برچسب‌ها می‌توان در منزل و بدون نیاز به مراجعه به پزشک نیز از آن‌ها استفاده کرد. محققان امیدوارند این ویژگی موجب افزایش استفاده از واکسن آنفلوآنزا در بین مردم شود. آزمایشات کلینیکی این واکسن در سال 2015 با همکاری 100 داوطلب 18 تا 49 ساله آغاز شد و نشان داد نتیجه استفاده از برچسب‌ها مشابه تزریق مستقیم واکسن به بدن است و بیش از 70 درصد داوطلبان استفاده از این برچسب‌ها را به تزریق واکسن ترجیح دادند.
این شیوه تزریق واکسن به غیر از قرمزی اطراف برچسب و خارش چندروزه آن، هیچ عوارض جانبی دیگری ندارد و داروی موجود روی برچسب بدون نیاز به نگهداری در یخچال، تا یک سال خواص خود را حفظ می‌کند.
با وجود توصیه‌های مکرر پزشکان به استفاده از واکسن آنفلوآنزا، این بیماری یکی از علل عمده ناخوشی و مرگ و میر در جهان است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Lancet منتشر شده است.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات