برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

شربت متوترکسات کودکان برای اولین بار وارد بازار شد

شربت متوترکسات کودکان برای اولین بار وارد بازار شد سازمان غذا و داروی آمریکا محلول آماده و خوراکی متوترکسات با نام تجاری اگزاتمپ(Xatmep) را به عنوان اولین و تنها محلول خوراکی متوترکسات مورد تایید پذیرفته است. اگزاتمپ، برای درمان لوسمی لنفوسیتیک حاد و آرتریت ایدیوپاتیک پلی آرتیکولار جوانان در بیماران خردسال تجویز می شود.
داروسازی سیلورگیت(Silvergate Pharmaceuticals)، یک شرکت پیشرو در زمینه بازاریابی، تولید و ورود به بازار دارو برای گروه سنی خردسالان، در روزهای اخیر اعلام کرده که سازمان غذا و داروی آمریکا محلول آماده و خوراکی متوترکسات این شرکت با نام تجاری اگزاتمپ(Xatmep) را به عنوان اولین و تنها محلول خوراکی متوترکسات مورد تایید پذیرفته است. اگزاتمپ، برای درمان لوسمی لنفوسیتیک حاد و آرتریت ایدیوپاتیک پلی آرتیکولار جوانان در بیماران خردسال تجویز می شود.
به گزارش PRNewswire، فرانک سگراو، مدیرعامل داروسازی سیلورپات می‌گوید: «اگزاتمپ، محصول جالبی است که تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کرده است. این محلول خوراکی آماده مصرف متوترکسات برای کودکان، نیازی به سوزن زدن، خرد کردن قرص یا آماده سازی محلول ندارد. شرکت ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا داروهایی ایمن، موثر و آماده مصرف برای گروه کودکان تولید و وارد بازار مصرف می‌کند.»
اگزاتمپ، محلول خوراکی 5/2 میلی‌گرم در هر میلی‌لیتر است که نیازی به آماده‌سازی قبل از مصرف ندارد. همچنین، این شکل دارویی را می توان تا 60 روز در دمای اتاق نگهداری کرد. اگزاتمپ یک مهارکننده متابولیک آنالوگ فولات است که برای درمان بیماران خردسال مبتلا به آرتریت ایدیوپاتیک پلی آرتیکولار جوانان که پاسخ‌دهی درمانی ناکافی یا عدم تحمل دارویی به درمان خط اول از جمله ضددردهای غیراستروئیدی داشته‌اند، تجویز می‌شود. به علاوه، درمان خردسالان دچار لوسمی لنفوسیتیک حاد به عنوان بخشی از رژیم ترکیبی شیمی‌درمانی برای این دارو مطرح است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات