برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ابتلا به دیابت در صورت مصرف زیاد آهن در بارداری

ابتلا به دیابت در صورت مصرف زیاد آهن در بارداری بر اساس پژوهش‌های تازه، زنان دارای بالاترین میزان آهن در طول سه ماهه دوم بارداری در مقایسه با زنان دارای پایین‌ترین میزان آهن، بیش از دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری قرار دارند.
بر اساس پژوهش‌های تازه، زنان دارای بالاترین میزان آهن در طول سه ماهه دوم بارداری در مقایسه با زنان دارای پایین‌ترین میزان آهن، بیش از دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری قرار دارند.

شریستی راوال، عضو گروه تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های مطالعه، نگرانی در مورد توصیه مصرف منظم مکمل آهن را در بین زنان مبتلا به فقر آهن افزایش می‌دهد.» به گفته محققان، این مطالعه نشان می‌دهد که نمی‌توان به همه زنان باردار مصرف آهن را توصیه کرد. ابتدا باید فقر آهن تشخیص داده شده و سپس درمان شود. این مطالعه شامل ۱۰۷ زن مبتلا به دیابت بارداری بود. پژوهشگران این زنان را با ۲۱۴ زن فاقد این بیماری مقایسه کردند. به گفته راوال، «زنان باردار با میزان بالای آهن در اولین یا دومین سه ماهه بارداری در معرض خطر بالای ابتلا به دیابت بارداری قرار داشتند.» آهن با افزایش میزان استرس اکسایشی، در ابتلا به دیابت بارداری نقش دارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات