برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید دستگاه آمپلاتزر PFO اکلودر برای پیشگیری از سکته مغزی توسط FDA

تایید دستگاه آمپلاتزر PFO اکلودر برای پیشگیری از سکته مغزی توسط FDA از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، وسیله «آمپلاتزر PFO اکلودر»، برای پیشگیری از حمله مغزی مجدد در بیمارانی که حداقل یک مورد حمله مغزی با درگیری PFO داشته‌اند مورد تایید قرار گرفته است.
از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، وسیله «آمپلاتزر PFO اکلودر»، برای پیشگیری از حمله مغزی مجدد در بیمارانی که حداقل یک مورد حمله مغزی با درگیری PFO داشته‌اند مورد تایید قرار گرفته است.
PFO، یک سوراخ اضافی در قلب است که می‌تواند به یک لخته خونی اجازه عبور دهد. براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، حدود 30 درصد از مردم آمریکا دچار PFO هستند. این وضعیت به‌طور معمول مشکلی ایجاد نمی‌کند و نیازی به درمان ندارد. هر چند که در گروه اندکی از این افراد، PFO راهی برای حرکت لخته خونی به سمت مغز می‌شود، جایی که عروق خونی را مسدود کرده و موجب حمله مغزی می‌شود.
به گزارش سایت رسمی سازمان غذا و داروی آمریکا، وسیله جدید توسط کاتتری وارد ورید اصلی پا شده و به سمت قلب هدایت می‌شود. این وسیله راه زیادی تا تایید نداشت که سازنده آن پس از اطلاع از جمعیت 4 هزار نفری افراد نیازمند مصرف آن، به‌دلیل ناکافی بودن مطالعات انسانی، از اخذ تاییدیه آن صرف‌نظر کرد. تاییدیه جدید، به دنبال انجام شدن آزمون‌های متعدد ایمنی و اثربخشی این وسیله روی بیش از 900 شرکت‌کننده 18 تا 60 سال به دست آمد. افرادی که وسیله مذکور را همراه داروی رقیق‌کننده خون مصرف کرده بودند، 50 درصد کمتر از بیمارانی که فقط داروی رقیق‌کننده خون گرفته بودند دچار سکته مجدد شدند. عوارض جانبی ناخواسته در نظر گرفته شده برای این ابزار عبارتند از آسیب قلبی، ریتم نامنظم قلبی یا تشکیل لخته خونی در محل ایمپلنت. دستگاه در افراد با ارتباطات غیرطبیعی میان حفره‌های قلبی یا افرادی که آناتومی غیرطبیعی قلبی-عروقی دارند ممکن است نتواند به درستی کارکرد داشته باشد و بنابراین استفاده از آن در افراد مذکور توصیه نمی‌شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات