برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان آرتریت روماتوئید با ابزار کاشتنی در بدن

درمان آرتریت روماتوئید با ابزار کاشتنی در بدن کوین تریسی و همکارانش موفق به انجام اولین آزمون بالینی روی دستگاه زیست‌الکترونیک جدید خود شدند. این دستگاه می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید باشد.
کوین تریسی و همکارانش موفق به انجام اولین آزمون بالینی روی دستگاه زیست‌الکترونیک جدید خود شدند. این دستگاه می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید باشد. کیوین تریسی از مدیران موسسه فاینشتین معتقد است به زودی بیماران می‌توانند به جای استفاده از داروها که عوارض جانبی دارند، از ادوات قابل کاشت در بدن استفاده کنند. این ادوات زیرپوست قرار می‌گیرد و به درمان بیمار کمک می‌کند. تریسی که در حوزه زیست‌الکترونیک پزشکی فعالیت دارد در طول 2 دهه گذشته در این حوزه کار کرده است. در زیست‌الکترونیک پزشکی از سیگنال‌های الکتریکی برای تحریک سیستم عصبی و کنترل رفتار سلول استفاده می‌شود.

به گزارش NBIC، او و همکارانش، یک ابزار محرک زیست‌الکترونیکی را درون بدن 17 بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید قرارداده‌اند. در این بیماری، سیستم ایمنی علیه بافت نرمال بدن وارد عمل شده و در نهایت موجب ملتهب شدن و دردناکی بخش‌هایی از بدن می‌شود.

این ابزار سیگنال‌هایی به سیستم عصبی بدن ارسال کرده تا مانع از عکس‌العمل سیستم ایمنی علیه مولکول‌های التهاب‌دهنده شود. نتایج این پژوهش نشان داد که بعد از 84 روز، 12 بیمار بهبود قابل توجهی پیدا کردند. این پروژه اولین آزمایشی است که از ادوات زیست‌الکترونیک برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید استفاده می‌کند. محققان این پروژه امیدوارند که از این ابزار برای تحریک بخش‌های مختلف سیستم عصبی و درمان دیگر بیماری‌ها نظیر التهاب روده استفاده کنند.

چنین دستگاه‌هایی موجب کاهش نیاز بدن به دارو می‌شود. در حال حاضر داروهای آرتریت روماتوئید بازار 50 بیلیون دلاری در سال دارند. تریسی می‌گوید: «ما در دورانی زندگی می‌کنیم که فرهنگ دارویی همه جا را فرا گرفته است. برای هر مشکلی دارویی ساخته شده اما من می‌بینم که بسیاری از بیماران از خوردن دارو ناراضی هستند.»

تریسی زمانی به پزشکی علاقه‌مند شد که در کودکی مادر خود را به دلیل تومور مغزی از دست داد. او با تلاش و زحمت تبدیل به یک جراح مغز شد تا به کودکان بسیاری کمک کند. او معتقد است که ادوات زیست‌الکترونیکی طی 5 تا 10 سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

پاسخ به این نظر انشا الله زودتر بتونیم از این ابزار استفاده کنیم

دیدگاه و نظــرات