برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید برودالوماب در درمان پسوریازیس پلاک

تایید برودالوماب در درمان پسوریازیس پلاک شرکت داروسازی والانت، اخیرا اعلام کرده که کمیته مشورتی داروهای درماتولوژی و چشمی سازمان غذا و داروی آمریکا، با 18 رای مثبت و صفر رای منفی به تایید برودالوماب(Brodalumab) تزریقی 210 میلی‌گرمی برای بزرگسالان مبتلا به پسوریازیس پلاکی متوسط تا شدید رای داده است.
شرکت داروسازی والانت، اخیرا اعلام کرده که کمیته مشورتی داروهای درماتولوژی و چشمی سازمان غذا و داروی آمریکا، با 18 رای مثبت و صفر رای منفی به تایید برودالوماب(Brodalumab) تزریقی 210 میلی‌گرمی برای بزرگسالان مبتلا به پسوریازیس پلاکی متوسط تا شدید رای داده است. توصیه کمیته مذکور از سوی سازمان غذا و داروی امریکا در نتیجه بررسی درخواست مجوز محصول بیولوژیک برای برودالوماب (یک مونوکلونال آنتی‌بادی که گیرنده اینترلوکین 17 را هدف قرار می‌دهد) تاثیرگذار خواهد بود. تاریخ اعلام نظر قطعی سازمان غذا و داروی آمریکا برای این دارو، 16 نوامبر 2016 میلادی تعیین شده است. ژوزف سی پاپا، مدیرعامل شرکت والانت می‌گوید: «رای مثبت صادر شده از سوی کمیته مشاوره‌ای سازمان غذا و داروی آمریکا، گام موثری در تسهیل رساندن برودالوماب به بیمارانی است که از پسوریازیس پلاکی متوسط تا شدید رنج می‌برند. برودالوماب کیفیت زندگی بسیاری از بیمارانی را که از این بیماری مزمن ناتوان‌کننده رنج می‌برند بهبود خواهد بخشید و ما همکاری نزدیک خود با سازمان غذا و داروی آمریکا را تا تایید نهایی این دارو ادامه خواهیم داد.»

به گزارش PRNewswire، مارک لبوهل، سرپرست دپارتمان درماتولوژی دانشکده پزشکی مونت سینای، می‌گوید: «برودالوماب، دارویی خارق‌العاده است که کیفیت زندگی تعداد قابل‌توجهی از این بیماران مقاوم به درمان را ارتقا می‌دهد. برخی از آنها پس از درمان با این دارو از هر گونه ضایعه پلاکی رها می‌شوند. نتیجه‌گیری اخیر کمیته باعث خواهد شد که مبتلایان به پسوریازیس بتوانند از این داروی با مکانیسم اثر منحصر به فرد بهره ببرند.»

در 3ماهه چهارم سال میلادی 2015، درخواست بررسی برودالوماب در درمان پسوریازیس از سوی آژانس دارویی اتحادیه اروپا پذیرفته شده بود. در آگوست 2015 میلادی، شرکت والانت همکاری مشترکی را با شرکت آسترازنکا در مورد حق بازاریابی و تبلیغ برودالوماب در سراسر جهان به جز در ژاپن و برخی دیگر از کشورهای آسیایی امضا کرد. در جولای 2016 ، شرکت دارویی لئو حق امتیاز انحصاری توسعه و تبلیغ برودالوماب در اروپا و شرکت والانت حق بازاریابی و تبلیغ این محصول در آمریکا و سایر کشورها به جز در ژاپن و برخی کشورهای آسیایی را کسب کرد. برودالوماب، یک آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی است که به گیرنده اینترلوکین 17 متصل شده و سیگنال دهی التهابی را با بلوک اتصال انواع مختلف اینترلوکین 17 به گیرنده، مهار می‌کند. با متوقف کردن اینترلوکین 17 در روند فعال سازی گیرنده، برودالوماب از اینکه بدن سیگنال‌هایی را دریافت کند که ممکن است موجب التهاب شوند ممانعت می‌کند . مسیر اینترلوکین 17، نقش اصلی را در القای روند التهابی بیماری ایفا می‌کند.

شایع‌ترین عوارض گزارش شده به دنبال مصرف برودالوماب در مطالعات عبارت بودند از سردرد، آرترالژی، ضعف، درد اوروفارنژئال و اسهال. در بیماران با سابقه قبلی کرون، تجویز این دارو باید با احتیاط انجام شود. همچنین، مواردی از وقوع رفتارهای منتهی به خودکشی در مصرف کنندگان این محصول گزارش شده است. بنابراین، قبل از تجویز برودالوماب در بیماران با سابقه افسردگی یا رفتارهای مرتبط با خودکشی، فواید و مضرات این دارو باید بررسی شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات