برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نوشیدن قهوه التهابات کبد را کاهش می دهد

نوشیدن قهوه التهابات کبد را کاهش می دهد محققان انگلیسی با بررسی 9 پژوهش اعلام کردند که مصرف دو فنجان قهوه بیشتر در روز، با کاهش قابل توجه خطر بروز التهاب کبدی رابطه دارد.

محققان انگلیسی با بررسی 9 پژوهش اعلام کردند که مصرف دو فنجان قهوه بیشتر در روز، با کاهش قابل توجه خطر بروز التهاب کبدی رابطه دارد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از اسپوتنیک، به گفته این پژوهشگران، مصرف برخی از غذاها به کبد انسان آسیب های جدی می زند اما با نوشیدن چند لیوان قهوه در روز می توان احتمال بروز برخی از این آسیب ها را کاهش داد. سیروز یا التهاب شدید کبد که درمان خاصی ندارد، می تواند باعث مرگ انسان شود، اما شناسایی زودهنگام این آسیب کبدی می تواند به فرد بیمار کمک کند تا از آسیب های بیشتر جلوگیری شود.
حال دکتر الیور کندی از دانشگاه ساوت همپتون در انگلیس که اخیرا سرپرستی یک تحقیق جدید را برعهده داشته است، می گوید که خطر آسیب کبدی با مصرف بیشتر قهوه، می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد. این یافته نتیجه بررسی 9 تحقیق است که در تمامی آنها به جز یک تحقیق، ریسک التهاب کبد یا سیروز با افزایش مصرف قهوه کم شد.
محققان تخمین می زنند که نوشیدن هر لیوان قهوه در روز خطر ابتلا به سیروز را تا 22 درصد کاهش می دهد و دو لیوان قهوه در روز ریسک ابتلا به سیروز را تا 43 درصد کمتر می کند. با سه لیوان قهوه در روز خطر التهاب کبد تا 57 درصد و با مصرف روزانه چهار لیوان قهوه خطر بروز سیروز تا 65 درصد کاهش می یابد.
با این حال هنوز محققان نمی دانند که آیا نوع دانه های قهوه و یا طرز تهیه آن نیز در کاهش ابتلا به سیروز تاثیرگذار است یا خیر.
بیماری سیروز هر سال در سطح جهانی باعث مرگ بیش از یک میلیون نفر می شود. سیروز نتیجه برخی بیماری های کبدی نظیر هپاتیت و کبد چرب، و یا مصرف الکل زیاد در جوامع غربی و همچنین اختلالات سیستم ایمنی بدن است./

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات