برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ضعف سیستم ایمنی بدن درصورت مصرف بیش از اندازه اسید فولیک

ضعف سیستم ایمنی بدن درصورت مصرف بیش از اندازه اسید فولیک مطالعات جدید نشان می دهد مصرف بیش از اندازه اسید فولیک برای بدن مضر است و سبب ضعف سیستم ایمنی می شود.

مطالعات جدید نشان می دهد مصرف بیش از حد اسید فولیک سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و بدن را در معرض انواع عفونت ها قرار می دهد.

به گزارش ساینس، اسید فولیک نوعی ویتامین B است و کمبود آن یکی از مهمترین علل بروز کم خونی به شمار می آید. این مکمل نقش مهمی در ساخت سلول های بدن، به ویژه سلول های قرمز خونی دارد.
با وجود اینکه انجمن بارداری آمریکا مصرف 400 میکروگرم اسید فولیک در روز را در دوران بارداری و پیش از بارداری توصیه کرده است و مصرف آن را در سنین بالا ضروری می داند، مطالعات جدید نشان می دهد مصرف بیش از اندازه این ویتامین برای بدن مضر است و سبب ضعف سیستم ایمنی می شود.
این مطالعه نشان می دهد سیستم ایمنی از سلول هایی به نام NK تشکیل شده است که از بدن در برابر انواع عفونت های ویروسی محافظت می کنند. مصرف بیش از اندازه اسید فولیک سبب از بین رفتن این سلول ها می شود و توانایی بدن را برای مقابله با عوامل بیماری زا کاهش می دهد. فولیک اسید باید تحت نظر پزشک و طبق دوز تجویز شده مصرف شود.
اسفناج، لوبیا سبز، نخود فرنگی، جگر، قلوه و سیب زمینی به طور طبیعی سرشار از اسید فولیک هستند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Nutritional Biochemistry منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات