برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

8 خوراکی که شما را در برابر سرطان محافظت می کند

8 خوراکی که شما را در برابر سرطان محافظت می کند وقتی بحث مداوای سرطان به میان می آید، احتمالا بهترین راه پیشگیری و تشخیص است. بنا بر این، ما همیشه باید در جهت کسب سلامتی نظام مند، به دنبال غربالگریهای تشخیص سرطان در مراحل اولیه و در قرنطینه نگه داشتن آن در بدو پیدایش باشیم.
با سبک زندگی امروزی، امکان اینکه مردم دچار چاقی شوند و در معرض بیماریهای گوناگون یا بعضی از انواع سرطان قرار بگیرند، بیشتر است. از سوی دیگر، طب مدرن روز آنچنان توسعه یافته است که مردم به جدیدترین داروها و دستگاهها جهت درمان سرطان، اعتماد دارند.
وقتی بحث مداوای سرطان به میان می آید، احتمالا بهترین راه پیشگیری و تشخیص است. بنا بر این، ما همیشه باید در جهت کسب سلامتی نظام مند، به دنبال غربالگریهای تشخیص سرطان در مراحل اولیه و در قرنطینه نگه داشتن آن در بدو پیدایش باشیم. از سویی دیگر، تلاش می کنیم که با مصرف مواد غذایی سالم، که لیستی از آن در زیر گردآوری شده، تا جایی که ممکن است مواجهه با سرطان را به تاخیر بیندازیم یا از آن پیشگیری نماییم. (این لیست را جایگزین چکاپهای دوره ای خود ننمایید.(
 

1-گل کلم

گل کلم محتوی سولفوروفان است، ترکیبی که تاثیرات ضد سرطان آن نشان داده شده است. همین که گل کلم شکسته می شود سولفوروفان آن آزاد می گردد، پس قبل از آنکه آن را قورت دهید، به خوبی بجوید.
این ترکیب به دنبال سلولهای مشخص سرطانی می رود و آنها را نابود میکند، بدون اینکه به سلولهای سالم شما آسیب برساند.
دستورالعملهای غذایی زیادی در اینترنت موجود است که میگوید چگونه گل کلم را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. گل کلم وکلم بروکلی تاثیرات مشابهی دارند بنابراین بروکلی را نیز در فهرست غذایی خود داشته باشید.
 

2-هویج

با اینکه هویج در اصل برای قوه بینایی افراد مفید پنداشته می شود، اما تحقیقات ده سال اخیر نشان می دهد که هویج  برای مبارزه با برخی انواع سرطان نیز مفید است، یکی از آنها سرطان پروستات است.
مطالعه ای روی موشها یی که میزان دریافت خوراکی هویج آنها بالا رفته بود، انجام شد و نتایج تحیقق نشان داد که هویج می تواند پیشرفت سرطان پروستات را متوقف کند. هویج فواید سلامتی بخش دیگری نیز دارد، هیچ دلیلی برای نخوردنش وجود ندارد!
 

3-آووکادو

اغلب مردم طرفدار این میوه نیستند، ولی آووکادو به عنوان یک ماده غذایی بسیار سودمند است و جزء ضروریات آشپزخانه شماست. آووکادو مواد مغذی فراوانی دارد، بیشتر از همه آنتی اکسیدانها که نقش آنها در کاهش خطر برخی از انواع سرطانها به اثبات رسیده است.
آووکادو همچنین مقدار زیادی اسید چرب اشباع نشده دارد. این میوه بسیار پرچرب است، و چیزی که بسیار جالب است توجه به این نکته است که اکثر میوه ها بسیار کم چرب یا بدون چربی هستند، اما آووکادو با وجود داشتن چربی های اشباع نشده می تواند شما را در کاهش وزن نیز یاری کند.
به عنوان یک ماده غذایی، آووکادو همه کاره است. می توانید در پخت برخی غذاها از آووکادو هم استفاده کنید یا برشهایی از آن را در ساندویچ قرار دهید و یا اینکه با دیگر میوه ها مخلوط کرده و آبمیوه یا اسموتی درست کنید.
 

4-بروکلی

بروکلی یکی از بهترین ضد سرطان های طبیعی در مقابل بسیاری از انواع سرطان هاست. سرطان کولن (بخشی از روده بزرگ(  و سرطان مثانه شاخص ترین انواع سرطان هستند که با خوردن بروکلی درمان یا حتی پیشگیری می شوند. بروکلی را در هر شکلی که می توانید پیدا کنید، چه تازه باشد چه یخ زده چه نیمه پخته، میتواند اکثر ارزش غذایی خود را حفظ کند!
حجم زیاد فیبر موجود در بروکلی می تواند گوارش شما را بهبود بخشد، پس بروکلی سبزی ای است که خوردن گهگدار آن برای سلامتی شما مفید است.

 

5-گوجه فرنگی

گوجه فرنگی هم سالم و هم خوشمزه است. گوجه فرنگی پخته به بدن شما کمک میکند تا لیکوپن بیشتری آزاد کند، لیکوپن یک عنصر فیتوشیمیایی خاص است که خواص ضد سرطانی ایجاد می کند. همچنین گوجه فرنگی مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای بدن شما فراهم میکند و برای درمان یا پیشگیری از سرطان پروستات مفید شناخته شده است.
روشهای زیادی برای خوردن گوجه فرنگی وجود دارد، میتواند خام خورده شود یا به صورت پخته درغذا، یا در ترکیب با سایر میوه ها بعنوان آب میوه.
 

6-گردو

می خواهید از سرطان سینه یا پروستات پیشگیری کنید؟ گردو پاسخ شماست. گردو مقدار زیادی امگا 3 دارد، گونه ای از اسید چرب که برای سلامت ما بسیار مفید است و خطر بیماری هایی چون عروق کرونر قلب یا کلسترول بالا را کاهش می دهد. گردو را به عنوان صبحانه یا میان وعده در رژیم غذایی خود بگنجانید.
 

7-سیر

خوردن سیر فواید بسیاری در سلامت انسان دارد، یکی از آنها به طور قطع کمک به پیشگیری از سرطان است. گفته شده سیر تکثیر و انتشار سلولهای سرطانی را متوقف می کند. سیرهمچنین خواص ضد ویروس و آنتی باکتریال دارد. مانند آنتی بیوتیک رفتار کرده و به خصوص در مقابل عفونت های قارچی به خوبی عمل می کند.
 

8-زنجبیل

مطالعات نشان می دهد که زنجبیل در مبارزه با سلولهای ضد سرطانی بهتر از داروهای ضد سرطان ظاهر شده است! نتایج مطالعه ای که تاثیر زنجبیل بر سلو های سرطانی پروستات را بررسی می کرد، این نظریه را مورد تایید قرار داد.
علاوه بر این، زنجبیل خواص ضد التهابی دارد، و می تواند به عنوان بهبود دهنده بیماریهای حرکتی کمک کننده باشد. اگر شما مستعد ابتلا به بیماری های حرکتی هستید، کمی پوست خشک زنجبیل را بخورید یا زنجبیل را در آب بجوشانید و با آن چای زنجبیل یا آب زنجبیل رقیق درست کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

پاسخ به این نظر مرسی عالی بود ثابتی فرا

دیدگاه و نظــرات