برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

چند حرکت ورزشی جهت تقویت عضله دو سر بازو

چند حرکت ورزشی جهت تقویت عضله دو سر بازو عضلات ناحیه بازو علاوه بر آن که نقش مهمی در حفظ تناسب نیمه‌فوقانی دارند، در انجام فعالیت‌های روزمره و کارهایی که به نیروی بازوها نیازمندند نیز موثر هستند. عضله دو سر بازو که حجم عمده قسمت قدامی باز را به خود اختصاص می‌دهد، یکی از عضلات مهم بازو به شمار می‌رود.
این عضله ساعد را روی بازو خم می‌کند و به این ترتیب قسمت عمده فشار را هنگام بلند کردن اجسام متحمل می‌شود. تقویت عضله دو سر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که آسیب‌دیدگی این عضله با درد و التهاب همراه است و موجب محدودیت در انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. برای تقویت عضله دو سر می‌‌توانید از حرکات زیر کمک بگیرید.
در ادامه بحثمان، به حرکات مناسب برای تقویت عضله دو سر بازو می‌پردازیم:

1-حرکت اول با دمبل:

برای تقویت این عضله دمبل را در دست بگیرید. دست‌ها در کنار بدن به صورت کشیده آویزان است. کف دست‌ها رو به هم باشد.بدون حرکت دادن کل دست و تنها با حرکت دادن ساعد دمبل را بالا بیاورید. در حین انجام حرَکت مچ دست را نچرخانید. به حالت اولیه برگردیدو حرکت را چند بار تکرار کنید.
تصویر

 

2-حرکت دوم با وزنه:

وزنه سبکی را با دو دست بگیرید. بدن را در حالت ایستاده قرار دهید و دستان خود را بکشید.کف دستان شما به سمت بیرون قرار داشته باشد.به همین حالت وزنه را به طرف سینه بکشید. آرنج خود را بی حرکت نگه دارید. به همین حالت کمی مکث کنید . سپس به آرامی وزنه را پایین بیاورید.
تصویر

 

3-حرکت سوم با بارفیکس:

از میله بارفیکس آویزان شوید. کف دست‌ها باید به سمت صورت باشد. خود را بالا بکشید و سعی کنید چانه یا سینه خود را به میله برسانید.به آرامی به حالت اول باز گردید./
تصویر

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات