برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ابلاغ دستورالعمل راهنمای ملی تجویز داروی آنفولانزا

ابلاغ دستورالعمل راهنمای ملی تجویز داروی آنفولانزا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از ابلاغ دستورالعمل راهنمای ملی تجویز داروی آنفلوانزا به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از ابلاغ دستورالعمل راهنمای ملی تجویز داروی آنفلوانزا به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.
محمدمهدی گویا در ارتباط با توزیع داروی «اوسلتامی ویر» در داروخانه‌های کشور گفت: «تجویز این دارو باید فقط با نظر پزشک انجام شود و مصرف خودسرانه آن ممنوع است.» این درحالی است که توزیع داروی «اوسلتامی ویر» که از آن به عنوان داروی آنفلوانزا یاد می‌شود، از دو روز قبل در سطح داروخانه‌های کشور آغاز شده است. رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، گفته است که توزیع داروی آنفلوانزا با دستور وزیر بهداشت و از محل ذخایر استراتژیک سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

این دارو به شکل کپسول ۷۵ میلی‌گرمی با تجویز پزشک برای درمان آنفلوانزا استفاده می‌شود. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه مصرف این دارو شرایط ویژه‌ای دارد، از ابلاغ دستورالعمل راهنمای ملی تجویز و مصرف داروی آنفلوانزا به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد و گفت: «تجویز این دارو فقط با دستور پزشک انجام می‌شود.» به گفته گویا، تهیه بدون نسخه این دارو ممنوع است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای فصل سرما تا کنون ۴۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزا در کشور فوت کرده‌اند که همگی این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند. مهمترین و کلیدی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا، رعایت بهداشت فردی و شستن دست‌ها با آب و صابون است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات