برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ساعت مچی اپل بیماری پسرنوجوان را آشکارکرد

ساعت مچی اپل بیماری پسرنوجوان را آشکارکرد یک نوجوان اهل ماساچوست می‌گوید که ساعت مچی ا‍پل با هشدار دادن به او که سرعت ضربان قلبش بالاتر از حد طبیعی است، به تشخیص یک بیماری تهدیدکننده حیات انجامیده است و باعث نجات جانش شده است.
یک نوجوان اهل ماساچوست می‌گوید که ساعت مچی ا‍پل با هشدار دادن به او که سرعت ضربان قلبش بالاتر از حد طبیعی است، به تشخیص یک بیماری تهدیدکننده حیات انجامیده است و باعث نجات جانش شده است.
کارشناسان می‌گویند، این گجت و وسائل مشابه- بالقوه می‌توانند تغییراتی در سرعت ضربان قلب را شناسایی کنند که ممکن است نشانه‌ای از مشکلات بهداشتی باشند.
پل هول که دانش‌آموز سال‌های بالای دبیرستان است، گفت که پس از دو ساعت تمرین فوتبال در همان روز احساس کمردرد کرده بود، اما به آن اهمیت چندانی نداده بود.
اما بعد متوجه شده بود که ساعت مچی اپلش نشان می‌دهد که سرعت ضربان قلب او به 145 تپش در دقیقه یعنی دو برابر حد طبیعی رسیده است.
گرچه او در ابتدا فکر کرده بود که ساعتش خراب شده است، اما موضوع را به مربی ورزشی‌اش خبر داد و پس از معاینه او را به بخش اورژانس فرستادند.
بعدا تشخیص رابدومیولیز در این نوجوان داده شد، عارضه‌ای که در آن عضلات پس از فعالیت شدید یا وارد آمدن ضربه، پروتئینی آزاد می‌کنند که به کلیه‌ها و سایر اندام‌ها آسیب می‌رساند، و درعین‌حال می‌تواند باعث تپش سریع قلب شود. هول دچار آسیب به کلیه‌ها، قلب و کبد شده بود.
هول گفت: «پزشکان به من گفتند اگر چیزی دراین‌باره نگفته بودم و به تمرین در روز بعد ادامه دادم، در معرض خطر مرگ قرار داشتم.»
ساعت مچی اپل یک وسیله پزشکی نیست و نمی‌تواند برای تشخیص بیماری‌های قلبی به کار رود، اما به گفته دکتر آلن تایلر، متخصص قلب و استاد پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن؛ ازآنجایی‌که این وسیله سرعت ضربان قلب را نشان می‌دهد، می‌تواند به‌طور بالقوه به افراد درباره یک مشکل قلبی هشدار دهد.

*به نقل از LiveScience

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات