برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نرم‌افزار‌های تقسیم‌کننده سلامت شغلی

نرم‌افزار‌های تقسیم‌کننده سلامت شغلی در اینجا چند نرم‌افزار که برای سلامتی انسان‌ها در محیط اداری مفید خواهند بود، به شما معرفی خواهند شد. این نرم‌افزارها در سه طبقه‌بندی اصلی برای سلامت چشمان، سلامت ستون فقرات و همچنین ایجاد تحرک در افراد، طبقه‌بندی شده‌اند.
در اینجا چند نرم‌افزار که برای سلامتی انسان‌ها در محیط اداری مفید خواهند بود، به شما معرفی خواهند شد. این نرم‌افزارها در سه طبقه‌بندی اصلی برای سلامت چشمان، سلامت ستون فقرات و همچنین ایجاد تحرک در افراد، طبقه‌بندی شده‌اند. تمامی این نرم‌افزارها روی تلفن‌های همراه یا کامپیوترهای خانگی قابل دسترسی هستند و تنها با یک جستجوی ساده امکان دست‌یابی را به آنها خواهید داشت.
 

نرم‌افزارهای مناسب برای مبارزه با فشارهای چشمی

F.lux: این برنامه نرم‌افزار رایگانی است که نور صفحه نمایش دستگاه شما را بر اساس ساعت روز تنظیم می‌کند.
Awarenes: برنامه رایگانی برای ویندوز و مک که زمان استراحت را با نواختن آهنگی تبتی به کاربر یادآوری می‌کند. این برنامه در تمام طول مدت استراحت صفحه نمایش را درگیر می‌کند، به این ترتیب کاربر نمی‌تواند استراحت خود را به تعویق اندازد.
EVO: برنامه‌ای است که زمان استراحت را با استفاده از بوق یادآوری می‌کند و در زمان استراحت موقتا صفحه نمایش را خاموش می‌کند. همچنین در طول مدت استراحت، تمرین‌هایی را جهت رفع خستگی چشم به کاربر ارائه می‌دهد.
Eyelo: این برنامه با استفاده از کم کردن نور صفحه نمایش و راهنمایی کاربر برای انجام تمرینات چشمی، او را در سلامت نگه داشتن چشمانش کمک می‌کند.
نرم‌افزارهای مناسب برای بهبود وضعیت نشستن (این بخش نیاز به سخت‌افزارهای جانبی نیز خواهد داشت.)
Lumo Lift : حسگر کوچکی است که با قرار گرفتن روی شانه کاربر فعالیت‌ها و وضعیت او را ردیابی می‌کند. زمانی که کاربر مدت طولانی با وضعیت بدی می‌نشیند، این حسگر با لرزش خود به او هشدار می‌دهد .
UpRight: به کمر کاربر می‌چسبد و با لرزش وضعیت بد نشستن کاربر را به او هشدار می‌دهد.
MacBreakZ : برنامه‌ای است که جهت بهبود وضعیت نشستن کاربر طراحی شده است. این اپلیکیشن شامل دو بخش است: پیشگیری و بهبود حالت.
Posture Man Pat: این برنامه از محور عمودی وبکم کاربر برای نظارت بر ارتفاع سر استفاده می‌کند و زمانی که تشخیص بدهد وضعیت نشستن کاربر مناسب نیست، با استفاده از هشدارهایی روی صفحه نمایش، او را از موقعیت بد نشستن مطلع می‌کند.

 

نرم‌افزارهای مناسب برای حرکت دادن به کاربر

Big Stretch Reminder: این برنامه به کاربر این امکان را می‌دهد که برای خود زمان استراحت تعیین کند و زمانی که وقت استراحت فرا برسد، به کاربر هشدار می‌دهد.
Move: این مورد برنامه‌ای است که در طول روز فعال بودن را به کاربر یادآوری می‌کند.
Workrave: این گزینه نیز زمان استراحت کوتاه مدت و استراحت طولانی را به کاربر یادآوری می‌کند. همچنین استفاده روزانه را از کامپیوتر نیز محدود می‌کند.
Break Time: این نرم‌افزار، برنامه ساده‌ای است که به کاربر این امکان را می‌دهد در فواصل انتخابی برای خود یادآور تنظیم کند./

* به نقل از Live Science

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات