برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

دارویی برای درد آرتروز زانو

دارویی برای درد آرتروز زانو داروسازی فلکسیون اخیرا اعلام کرده که نتایج اولیه یکی از 2 مطالعه بالینی دارویFX006 در بیماران با آرتروز متوسط تا شدید مفصل زانو را منتشر کرده است.
داروسازی فلکسیون اخیرا اعلام کرده که نتایج اولیه یکی از 2 مطالعه بالینی دارویFX006 در بیماران با آرتروز متوسط تا شدید مفصل زانو را منتشر کرده است.
در این مطالعه، 40 میلی‌گرم از داروی FX006 با دارونما (سالین) مقایسه شد و تفاوت معناداری در بهبود درد بین هفته اول تا دوازدهم و هفته اول و 24 مشاهده شد. در بررسی‌های هفتگی، FX006 با دوز 40 میلی‌گرم در بهبود درد در مقایسه با دارونما ارجح بود. این بهبود در هفته اول شروع دارو، در هفته 11 و هفته 13 نیز معنادار بود. البته هدف اولیه مطالعه یعنی بهبود درد در هفته 12، از لحاظ آماری به دست نیامد. در مجموع، کپسول‌های 40 میلی‌گرمی FX006 در مقایسه با دوز 20 میلی‌گرمی آن بهتر بود. به ویژه، دوز 40 میلی‌گرمی در کاهش درد اثری پایدارتر داشت. میزان عوارض در سه گروه مصرف کننده FX006 با دوز 40 میلی‌گرمی، FX006 با دوز 20میلی‌گرمی و دارونما مشابه بود و هیچ عارضه دارویی شدید مرتبط با مصرف دارو در مطالعات دیده نشد.
مایکل کلیمن، مدیرعامل شرکت دارویی تولید کننده آن می‌گوید: «طبق اطلاعات به دست آمده از این مطالعه و مطالعه قبلی فاز 2b که برای تعیین بهترین دوز انجام شده بود، ما معتقدیم که FX006 با دوز 40 میلی‌گرمی، از لحاظ علائم بالینی و نیز طول مدت بی‌دردی مطلوب بوده و در درمان میلیون‌ها بیماری که از آرتروز زانو رنج می‌برند کمک کننده است. از لحاظ ایمنی نیز FX006 قابل قبول بوده است و ما منتظر نتایج تکمیلی مطالعه فاز3 هستیم.»
در مطالعه فاز 2b، تعداد 310 بیمار در چندین مرکز از سراسر دنیا ثبت نام و در 3 گروه کاملا تصادفی دوز 40 میلی‌گرمی FX006، 20 میلی‌گرمی FX006 یا دارونما را مصرف کردند./

* به نقل از GLOBE NEWSWIRE

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات