برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تشدید درد مفاصل با داروی ضددیابت

تشدید درد مفاصل با داروی ضددیابت سازمان غذا و داروی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، برخی از داروهای دیابت سبب درد شدید مفاصل می‌شوند. این داروها که مهارکننده DPP-4 هستند، سبب درد شدید مفاصل می‌شوند. هنوز علت دقیق این ارتباط مشخص نیست.
سازمان غذا و داروی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، برخی از داروهای دیابت سبب درد شدید مفاصل می‌شوند. این داروها که مهارکننده DPP-4 هستند، سبب درد شدید مفاصل می‌شوند. هنوز علت دقیق این ارتباط مشخص نیست.
کارشناسان بهداشت سازمان غذا و داروی آمریکا، FDA، به پزشکان هشدار داده‌اند که باید عوارض جانبی داروها را درنظر داشته باشند و در صورت عارضه شدید، از داروهای جایگزین استفاده کنند. معمولا درد مفاصل حاصل از مصرف DPP-4 یک ماه طول می‌کشد و پس از آن کمتر می‌شود یا به طور کلی از بین می‌رود، با این حال باید در تجویز آن دقت شود. کارشناسان همچنین به بیماران توصیه می‌کنند که به محض مشاهده عوارض جانبی این دارو و داروهای دیگر، به پزشک متخصص مراجعه کنند و به طور خود سرانه دارو را قطع نکنند. داروی مذکور، محصول دو شرکت Merck و Januvia است و هیچ‌کدام از شرکت‌ها ارتباط استفاده از این دارو را با درد مفاصل قبول نکرده‌اند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات