برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

دستبندهای مسی تاثیری در تسکین درد و تورم مفاصل ندارد

دستبندهای مسی تاثیری در تسکین درد و تورم مفاصل ندارد دستبندهای مسی و مچ‌بندهای مغناطیسی هیچ تأثیری بر کاهش درد یا ورم در آرتریت روماتوئید ندارد.

پژوهشگران در تحقیقات خود دریافتند دستبندهای مسی و مچ‌بندهای مغناطیسی هیچ تأثیری بر کاهش درد یا ورم در آرتریت روماتوئید ندارد.

بر اساس نتایج این پژوهش که در شماره 8 نشریه PLoS One، 2013 انتشار یافته آمده است ، هم مچ‌بند استاندارد مغناطیسی و هم دستبند مسی نسبت به نوع بی‌اثر (دارونما) دارای هیچ آثار درمانی معناداری نبوده است.

پژوهشگران اعلام کردند این دستگاه‌ها و وسایل دارای هیچ‌گونه نفع ذاتی نیستند؛ این وسایل بسیار ساده بوده و معمولا استفاده از آنها ایمن است.

به گفته این محققان از یافته‌های موجود چنین برمی‌آید که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به‌جای هزینه‌کردن برای این وسایل، بهتر است پول خود را برای استفاده از سایر مداخله‌های طب مکمل مثل روغن‌ماهی رژیمی کنار بگذارند که تأثیرش در این بیماری مستند شده است.

پژوهشگران تاکید کردند: دو علت اساسی وجود دارد که گاهی استفاده‌کنندگان از این وسایل، بهبود درد را گزارش می‌کنند؛ نخست آنکه وسایلی ازاین دست برای مصرف‌کنندگانی که به آنها اعتقاد دارند دارای اثر دارونما است و دیگر آن که، بیماران به‌طور معمول در هنگام شعله‌وری بیماری ،رو به‌ استفاده ازاین وسایل می‌آورند و سپس با فروکش کردن نشانه‌ها به‌طور طبیعی با گذشت زمان، این حالت را با تأثیر درمانی النگو و مچ‌بند اشتباه می‌گیرند.

بر اساس نتایج این تحقیق، در بیماری‌هایی مانند آرتریت‌روماتوئید درد با گذر زمان بسیار متغیر است و طریقه‌ی درک درد نیز با قدرت ذهن به‌طور قابل‌توجه دچار اختلال می‌شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات