برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان جدید اسپوندیلیت انکیلوزان

درمان جدید اسپوندیلیت انکیلوزان نتایج یک مطالعه ملی آینده‌نگر حاکی از آن است که ترکیب درمانی یک داروی آنتی‌روماتیک تعدیل‌کننده بیماری (DMARD) رایج با یک مهارکننده عامل نکروز تومور (TNFi)، نسبت به TNFi به‌تنهایی، در درمان بیماران مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان (AS) یا اسپوندیلوآرتریت تمایزنیافته (uSpA) موثرتر و کاراتر است.
نتایج یک مطالعه ملی آینده‌نگر که به تازگی در نشریه Annals of the Rheumatic Diseases  منتشر شده، حاکی از آن است که ترکیب درمانی یک داروی آنتی‌روماتیک تعدیل‌کننده بیماری (DMARD) رایج با یک مهارکننده عامل نکروز تومور (TNFi)، نسبت به TNFi به‌تنهایی، در درمان بیماران مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان (AS) یا اسپوندیلوآرتریت تمایزنیافته (uSpA) موثرتر و کاراتر است. البته منافع این درمان ترکیبی شاید آنقدر نباشد که باعث تغییر در گایدلاین‌های کنونی درمان شود.
محققان نروژی در این مطالعه دریافتند که در میان 1365 بیمار مبتلا به AS و 1155 بیمار مبتلا به uSpA، بیمارانی که درمان آنها با یک TNFi همراه با یک DMARD مرسوم (متوتروکسات) آغاز شده بود، در مقابل بیمارانی که درمانشان تنها با TNFi شروع شده بود، به‌طور قابل‌توجهی این احتمال وجود داشت که پس از 5 سال نیز همچنان روی درمان با TNFi باشند که اصطلاحا، TNFi drug survival نامیده می‌شود. در بیماران مبتلا به AS، 8/40 درصد از بیماران از ابتدا درمان ترکیبی گرفته بودند. در آنالیزهای بیشتر، مشخص شد، این بیماران 30 درصد بیشتر احتمال داشت که 5 سال پس از آغاز درمان، همچنان روی درمان با TNFi قرار داشته باشند. آنالیزهای چندگانه از نظر سن، جنس، نوع TNFi، داروهای تجویزی، سال شروع درمان، وضعیت اقتصادی ـ ‌اجتماعی میان بیماران و گروه مقابل همسان‌سازی شده بود./

تصورات غلط درباره اسپوندلیت آنکیلوزانت

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

کاربر ادمینکاربر ادمینپاسخ به این نظر سلام. لطفا سوالات خود را از بخش مشاوره سایت مطرح کنید. ممنون مدیریت سایت
پاسخ به این نظر ۲۰ سال از کپسول پیروکسیکام استفاده کرده ام به همراه ورزش بیمار دکتر غریب دوست هستم داروی جدیدی وجود دارد؟

دیدگاه و نظــرات