برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

به معده خود گوش کنید، نه به صدای تیک‌تاک ساعت

به معده خود گوش کنید، نه به صدای تیک‌تاک ساعت هر وقت گرسنه شدید، بخورید و روزانه 6 وعده غذایی داشته باشید. نخوردن ناهار یا دریافت‌نکردن کالری در طول روز، نه تنها ممکن است باعث کاهش وزن ‌شود، بلکه طول عمر را زیاد می‌کند.
به معده خود گوش کنید، نه به صدای تیک‌تاک ساعت. این کاری است که پیشینیان ما انجام می‌دادند. زمان معمول برای خوردن غذا ساعت 7، 12 و 8 است و اولین قرارهای عاشقانه، دیدار اعضای خانواده و رویدادهایی مانند مراسم عروسی، همگی روی محور این زمان می‌چرخند. انسان بیش از هر موجود دیگری از این قاعده پیروی می‌کند،‌ اما اشتها همصدا با این ساعت‌ها نیست. در حقیقت خیلی غیرطبیعی است که هر وقت به ما گفته شد، غذا بخوریم. آن‌طور که مشخص شده است، خوردن سه وعده غذایی در روز در آمریکا به وسیله مهاجران اولیه اروپایی به آن شکل گرفت و به یک عادت معمول تبدیل شد و در نهایت به صورت عادت غذایی مردمان «دنیای جدید» نیز درآمد. بومیان آمریکایی هر زمان که می‌خواستند، غذا می‌خوردند و زمان آن را ساعت مشخص نمی‌کردند. بعد از انقلاب صنعتی،‌ وعده غذایی که وسط روز خورده می‌شد به ناهار و وعده بعد از کار به شام تبدیل شد.
ابیگل کرول، نویسنده کتاب «سه دیس: ابداع وعده‌های غذایی آمریکایی» گفت: «برنامه خوردن در قبایل بومی تا این اندازه دقیق نبود و مهاجران اروپایی آن را به عنوان نشانی از بی‌تمدنی این بومیان می‌دانستند. مردم متمدن شروع به خوردن صحیح و تعیین حد و مرز برای آن کردند تا خود را از سلسله جانوران که می‌چرند، جدا کنند.»
برای مثال خوردن صبحانه به عنوان یک عامل کلیدی برای کاهش وزن کلیدی تبلیغ می‌شود، ولی در واقع این وعده غذایی است که بر پایه سنت و آیین‌ها ایجاد شده است. عادات هر فرد در خوردن از مهم‌ترین معیار سلامت است و پژوهشگران دانشگاه کورنل می‌گویند، نباید بیشتر از 3 یا 4 ساعت بدون غذا ماند. بررسی جدیدی که در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد، خوردن صبحانه تعیین نمی‌کند در بقیه روز چه میزان کالری در هنگام استراحت مصرف می‌کنید، بلکه در میزان کالری که می‌سوزانید، مؤثر است. خوردن صبحانه باعث می‌شود که هنگام فعال بودن کالری‌ها سریع‌تر سوزانده شود. شاید این وعده هنوز هم مهم‌ترین وعده‌ در طول روز باشد، ولی دلیل آن تاثیرش در کم کردن میزان خوردن در بقیه روز نیست.
یکی از توصیه‌های جدید برای کاهش وزن، غذا نخوردن و گرسنه ماندن‌های متناوب است و این درست در نقطه مقابل تحقیقاتی قرار دارد که توصیه می‌کنند، هر وقت گرسنه شدید، بخورید و روزانه 6 وعده غذایی داشته باشید. نخوردن ناهار یا دریافت‌نکردن کالری در طول روز، نه تنها ممکن است باعث کاهش وزن ‌شود، بلکه طول عمر را زیاد می‌کند. کاهش 30 تا 40 درصدی دریافت کالری، آنچنان‌که بسیاری از تحقیقات روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده‌اند با مقاوم کردن مغز به سمومی که باعث آسیب سلولی می‌شوند، می‌تواند طول عمر را به اندازه یک سوم یا بیشتر افزایش دهد. خوردن پیوسته، مانع از این می‌شود که بدن گرسنگی بکشد. مهاجران اولیه اروپایی به آمریکا نیازهای بیولوژیک بدن را تغییر دادند و آن را به خوردن وعده‌های غذایی اجباری تبدیل کردند. برای داشتن زندگی سالم‌تر، این روال ساخته دست انسان را فراموش و از اشتهای خود پیروی کنید، همان‌طور که بومیان آمریکایی این کار را می‌کردند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات