برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کاهش ابتلا به سکته قلبی و مغزی با خوردن یک میوه در روز

کاهش ابتلا به سکته قلبی و مغزی با خوردن یک میوه در روز نتایج تازه ترین مطالعات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که خوردن یک میوه در روز خطر ابتلا به سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش می دهد.
به نوشته پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته ،هر چند که کارشناسان بهداشت و سلامت توصیه می کنند که خوردن پنج واحد میوه و سبزی در روز سلامت ما را تضمین می کند ، اما نتایج مطالعه اخیر دانشمندان انگلیسی که در کنگره قلب اروپا ارائه شده است ، نشان می دهد که حتی خوردن یک واحد میوه نیز می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش دهد.

محققان دانشگاه آکسفورد (انگلیس) در این مطالعه اطلاعات پزشکی 500 هزار نفر را که در چین در شهر و خارج از شهر زندگی می کردند و همچنین میزان مصرف میوه را در آنها مورد بررسی قرار دادند تا تاثیر آن را بر سلامت قلب و حداقل مقدار میوه ای که باید مصرف شود ، دریابند. دانشمندان این داوطلبان را که در آغاز مطالعه هیچ مشکل قلبی یا فشار خون بالا نداشتند ، به مدت هفت سال تحت نظر قرار دادند.

در این مطالعه ، 18 درصد شرکت کنندگان روزانه یک میوه مصرف می کردند و شش و سه دهم درصد آنها هیچ میوه ای در روز نمی خوردند. مقدار متوسط میوه ای که در این مطالعه در نظر گرفته شده بود ، 150 گرم یعنی به اندازه یک سیب بود.

محققان دریافتند در کسانی که میوه می خورند ، خطر ابتلا به حملات قلبی 15 درصد ، خطر ابتلا به سکته مغزی (از نوع ایسکمیک) 25 درصد و سکته مغزی خونریزی دهنده نیز 40 درصد کاهش می یابد.

دکتر هوایدونگ دو ، از مسئولان این مطالعه می گوید این اطلاعات به روشنی نشان می دهد که حتی خوردن تنها یک میوه در روز می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را کاهش دهد.

محققان در مطالعه دیگری ارتباط بین مصرف میوه را با میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در 61 هزار فرد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی یا فشار خون بالا مورد بررسی قرار دادند و دریافتند خطر مرگ زودرس در افرادی که روزانه یک میوه می خورند در مقایسه با کسانی که میوه نمی خورند ، 32 درصد کمتر است. همچنین در این افراد خطر مرگ ناشی از سکته مغزی 27 درصد و مرگ ناشی از حملات قلبی حدود 40 درصد کاهش می یابد.

به گفته دکتر هوایدونگ دو ، « بهبود رژیم غذایی و سبک زندگی در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، که مهمترین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می رود ، موثر است.»

بیماری های قلبی عروقی در اروپا دو برابر سرطان موجب مرگ و میر می شود و سالانه چهار میلیون نفر را می کشد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات