برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا مصرف گلوکوزآمین با وجود بیماری دیابت، باعث افزایش قند خون می شود؟

آیا مصرف گلوکوزآمین با وجود بیماری دیابت، باعث افزایش قند خون می شود؟ اگرچه گلوکوز آمین اصولا یک نوع قند است، بنظر نمی رسد سطح قند خون یا حساسیت انسولین را تحت تاثیر قرار دهد.
اگرچه گلوکوز آمین اصولا یک نوع قند است، بنظر نمی رسد سطح قند خون یا حساسیت انسولین را تحت تاثیر قرار دهد. در برخی از تحقیقات اولیه پیشنهاد شده بود که گلوکز آمین مقاومت به انسولیت را بدتر می کند که ممکن است در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث افزایش قند خون شود. اما مطالعات بعدی این یافته ها را رد کردند.
گلوکز آمین یکی از محبوبترین مکمل های غذایی است که در آمریکا به فروش می رسد، اگرچه نتایج مطالعات درمورد توانایی گلوکز آمین در کاهش دردهای آرتروز، مختلف و گوناگون است. درحالیکه به نظر نمی رسد گلوکز آمین سطوح قند خون یا حساسیت انسولین را در بدن تحت تاثیر قرار دهد، این داروی مکمل می تواند با داروهای دیگری که بیمار به طور همزمان مصرف می کند، مثل وارفارین که رقیق کننده خون است، تداخل داشته باشد.
بنابراین از مصرف خودسرانه دارو خودداری کرده و حتما موارد را با پزشک خود درمیان بگذارید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

پاسخ به این نظر سلام بنده دیابت نوع 2 دارم و دچار ساییدگی غضروف مفصل زانوشده ام و کپسول پیاسکلدین ۳۰۰ میلی گرم مصرف میکنم. در سایتی خوندم که این دارو دارای گلوکزامین میباشد وسبب مقاومت انسلین میشود. آیا مانع میشود که دارو را مصرف کنیم وخطراتی دارد؟

دیدگاه و نظــرات