برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم

رماتیسم

شب ها که دراز میکشم مهره های فوقانی کمرم درد دارن همون اوایل تا خوابم ببره بعد دیگه درد ندارم و کل روز هم درد ندارم من ارتریت روماتویید زانو هم دارم آیا ممکنه رماتیسم ستون فقرات باشه؟ نرمال بودن تست ESRوcrp به معنای خاموشی رماتیسم هست؟

سلام نرمال بودن Esr و crp به معمولا به معنی خاموشی روماتیسم هست. علایم با روماتیسم ستون فقرات هم خوانی ندارد. بهتر است برای بررسی دقیق تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا راهی به جز عمل برای درمان آرتریت روماتوئید هست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۵/۰۳

با سلامدر آرتریت روماتوئید هنگامی که مفصل متورم می باشد بایستی از نظر علل زمینه ای مانند فعالیت بیماری و یا علت های احتمالی عفونت بررسی بیشتری صورت گیرد در این مرحله عمل توصیه نمی شود. در صورتی که مفصل به علت آرتروز ثانویه تخریب شده باشد و با درمان های نگهدارنده بیمار قادر به فعالیت روزمره نباشد عمل جراحی کمک کننده است. به هر حال تصمیم به عمل بایستی با نظر پزشک روماتولوژیست باشد

درد مفصلیغلامحسین علیشیری۱۳۹۷/۰۶/۱۱

سلام آزمایشات سرولوژی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله کیت آزمایشگاهی یا فرد آزمایشگر می باشد اصولا تشخیص بیماری و یا بررسی فعالیت بیماری با شرح حال و معاینه فیزیکی میسر است.

عوارض دارو های بیماری آرتریت روماتوئیدمحسن اخیانی۱۳۹۶/۰۷/۳۰

سلام قرص سولفاسالازین و هیدروکسی می تواند موجب این امر شود ولی سایر موارد حساسیت را باید مد نظر داشت ١-موقع حمام از شامپو و صابون مخصوص بچه استفاده کند ٢-قرص تلفاست شبی یکی در صورت عدم پاسخ مراجعه به پزشک معالج جهت کاهش یا قطع دارو

آیا بیماری آرتریت روماتوئید دارم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۵/۰۳/۲۰

با سلام.در صورتی که تشخیص صحیح باشد عوارض متوترکسات قابل قبول و تحمل است و نقص أیمنی شدید نیست. در سرونگاتیو ها ممکن است بسیاری از ازمایش ها نرمال باشد.

دیدگاه و نظــرات