برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم

رماتیسم

سلام. من حدود ۲ سال هست که رماتیسم مفصلی دارم. سال ۹۰ دچار زگیل تناسلی شده بودم.که تست hpv مثبت بود به پیشنهاد دکتر زنان واکسن گارد اسیل زدم. این واکسن سیستم ایمنی رو بالا میبره. می تونه علت رماتیسم بالا رفتن سیستم ایمنی به دلیل واکسن باشه؟
سلام خیر ارتباط معناداری وجود ندارد

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مادرم 18 سال است آرتریت روماتوئید دارد. 2 سال است رمیکید مصرف می کند به همراه داروهای دیگر. هنوز درد ها بهبود نیافته دلیلش چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۰۹

با سللام. اصولا در بیماری آرتریت روماتوئید درد و تورم مفاصل با شروع دارو های ذکر شده کنترل می شود. درصدی از بیماران ممکن است در صورت فعال ماندن بیماری علیرغم درمان های با دوز مناسب نیاز به تغییر داروی داروی بیولوژیک باشد.آمپول زومتا جهت درمان پوکی استخوان استفاده می شود.ضروری است راجع ادامه درد با پزشک معالج مشورت نموده و سایر علت های درد مورد بررسی قرار گیرد. جهت اطلاعات بیشتر توصیه به مطالعه کتاب "آرتریت روماتوئید و بیماران" می شود.

لطفا شرح سوال بنده را مطالعه نمایید و در بگید که با بیماری آرتریت روماتوئید دارم یا نه؟!احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۱/۱۰

با سلام اطلاعات ذکر شده بسیار پراکنده است شما مبتلا به کمکاری تیروئید هستید که بایستی درمان شود. دردهای زانو و کمر ارتباطی با کمکاری تیروئید ندارد. چنانچه دردهای مفصلی شما به دنبال استراحت بدتر می شود ضروری است توسط روماتولوژیست بررسی شوید

آیا روماتیسم مفصلی درمان قطعی دارد؟ آیا گرما درمانی در درمان روماتیسم موثر است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۰/۱۹

با سلام.هنوز درمان قطعی برای بیماری روماتیسم وجود ندارد ولی با پیشرفت های خوبی که در این زمینه صورت پذیرفته می توان در صورت پیگیری درمان زندگی بهتری را تجربه کرد.درمان های این نوع بیماری ها معمولا طولانی مدت است .تشخیص فعالیت بیماری با یافته های بالینی و آزمایشگاهی است .آب گرم باعث تسکین در علائم می شود ولی تاثیرات اثبات شده ای بر روی درمان ندارد.

مقدار آهن مورد نیاز روزانهغلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۵/۳۱

با سلام.کمبود آهن زیادی ندارید.می توانید یکماه آهن را ادامه دهیدد. برای تفسیر بهتر می بایست دیگر شاخص های خونی مانند هموگلوبین را ارسال نمایید.

دیدگاه و نظــرات