برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم و دندانپزشکی

رماتیسم و دندانپزشکی

با سلام. خانمی ۳۲ ساله هستم. ۲ ساله آرتریت روماتویید دارم. در حال حاضر روزی یک عدد هیدروکسی کلروکین میخورم و بیماریم خاموشه. به توصیه دندان پزشک باید دندان عقل رو بکشم. مانعی نداره؟ و دکتر دندان پزشک از روی عکس دندان گفته جذب کلسیم من زیاده طوری که برای دندان هام مضره مکمل کلسیم بخورم. من روزی یک عدد مکمل کلسیم میخورم. میشه مکمل رو قطع کرد با توجه به رماتیسم مفصلی؟
سلام ، ادامه مصرف کلسیم بر مبنای ازمایشات و با تشخیص پزشک معالج می باشد ، در مورد کشیدن دندان اگر داروهای دیگری استفاده نمیکنید منعی ندارد .

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

با سلام با توجه به سابقه ی بیماریم،و اینکه حدودا دو ساله که پردنیزولون مصرف میکنم،جایی خوندم که افرادی که کورتون مصرف میکنند به دلیل کورتیزول بالا ممکنه به سندراحمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۶/۳۰

با سلام اصولا مصرف کورکیکو استروئید ها مانند پردنیزلون در بیماری روماتوئید با دوزهای پایین استفاده می شود که پزشک معالج تمایل دارد دوز این دارو را در اسرع وقت به حداقل ممکن برساند .با توجه به تجربه موجود کوشینگ دارویی در دوزهای معمول این بیماری شایع نیست لذا در صورت وجود علائم ضروری است بررسی بیشتری صورت گیرد.

لوپوسثریا شادمانفر۱۳۹۷/۰۵/۱۰

سلام اگر مطمئن هستید که بیماری لوپوس دارید، ان را جدی بگیرید و تحت نظر نزدیک و مستقیم پزشک معالجتون باشید. داروی هیدروکسی کلروکین مانع عود بیماری میشود و نباید خودسرانه قطع شود. به هیچ وجه داروهای سنتی توصیه نمیشود.

آیا با عمل جراحی زانوی تغییر شکل پیدا کرده به حالت عادی بازمی گردد؟ آِیا قرمز شدن پوست در زیر نور آفتاب و یا مشکلات پوستی با بیماری روماتیسم در ارتباط است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۰۴/۱۱

با سلام.برای دفورمه شدن شدید زانو طوری که مانع فعالیت های روزانه شود عمل جراحی توصیه می شود. حساس شدن پوست و التهاب ربطی به بیماری آرتریت روماتوئید ندارد و می تواند عارضه مصرف بلند مدت دارو های کوتیکواستروئید ها (کورتون) باشد.

ورزش پیلاتس برای بیماری آتروز زانو مناسب است؟الهه دولتشاهی۱۳۹۶/۰۶/۲۶

سلام ورزشهای کششی در صورتیکه تحت نظر مربی حاذق باشد اشکالی ندارد .

دیدگاه و نظــرات