برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

تاثیر ژنتیک بر انتقال بیماری AS

تاثیر ژنتیک بر انتقال بیماری AS

من می خواهم با اقایی ۳۳ ساله ازدواج کنم که برادر ایشان به بیماری as مبتلا هستند. برادر ایشان اکنون ۲۹ ساله هستند و از دوسال پیش درگیر این بیماری شده اند و دارو مصرف کرده اند و چندماه پیش دکتر به ایشان گفته که دیگر قرص لازم ندارد و بهتر شده فقط باید ورزش کند. می خواستم ببینم ایا امکان این که همسر آینده من یه این بیماری مبتلا شود چقدر است وهمچنین فرزند ما چقدر در خطر این بیماری است؟ همچنین آیا در هنگام بارداری امکان تشخیص اینکه فرزند به این بیماری دچار هست یا نه میباشد یا نه؟
سلام.با قطعیت نمی توان فهمید ایشان به AS مبتلا می شوند یا نه. حدود یک تا سه درصد افرادی که سابقه فامیلی دارند امکان ابتلا دارند. در مورد فرزندتان هم اگر ایشان مبتلا شوند همینقدر امکان ابتلا دارد و اگر نشوند که مثل جمعیت نرمال در حدود یک دهم تا سه دهم.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مصرف قرص ایندومتاسیم و سولفاسالازین در بارداری آیا مجاز است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۲/۲۱

با سلام توصیه می شود در بارداری خصوصا در ماه های اولیه استفاده از این داروها با نظر پزشک محدود شود. در صورت تشدید علائم با نظر پزشک معالج نسبت به استفاده داروها مشورت لازم صورت گیرد

بعد از فشار دادن مهره های کمر با انگشت شصت تمام قسمت هایی که فشار داده شده است درد می کند. آیا روماتیسم کمرم فعال شده است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۵/۰۴/۰۸

با سلام.احتمال فعال شدن بیماری در بعضی از موارد وجود دارد. اگر تشدید علامات به درازا کشید،لازم است برای تعیین اقدام بعدی توسط پزشکتان معاینه شوید.

آیا ملوکسیکام در اسپوندلیت آنکیلوزانت باعث خارش پوست میشود؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۳/۰۹

با سلام عارضه خارش پوست به دنبال استفاده از انساید ها زیاد نیست در صورت شدید بودن بایستی علت دیگر جستجو شود. نرمال بودن شاخص های آزمایشگاهی می تواند نشانه بهبودی در روند درمان باشد ولیکن بایستی توجه کرد در درصدی از بیماران ممکن است علیرغم فعال بودن بیماری این شاخص ها نرمال باشد.

باسمه تعالی باسلام 51 ساله و مبتلا به اسپونذیلیت آنکیلوزان لطفا بهترین دارو با عوارض کمتر برای این بیماری را معرفی نمائید با تشکرغلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۲/۰۵

با سلام لطفا پروفایل خود را تکمیل نمایید. اسپوندیلیت آنکیلوزانت یک بیماری روماتیسمی مهم با طیف وسیعی از علائم می باشد که بر اساس ابتلای نوع مفاصل و شدت بیماری بر اساس یافته های بالینی و آزمایشگاهی دارای درمان متفاوتی می باشد که تشخیص آن به عهده پزشک روماتولوژیست می باشد.اگر بیمار هیچ علامتی نداشته باشد بر اساس مطالعات جدید توصیه می شود جهت پیشگیری از عوارض ستون فقرات حداقل دوز داروی ضد التهابی غیر استروئیدی را بطور مداوم استفاده نماید.

دیدگاه و نظــرات