برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

درمان جایگزین تزریق در آرتروز زانو

درمان جایگزین تزریق در آرتروز زانو

با سلام مادر من حدودا 45 ساله هستن و گرفتار زانو درد یا همون آرتروز هستن الان دکتر گفته دو تا تزریق باید تو زانوتون انجام بدم که هر کدوم حدودا 2 میلیون میشه. به نظرتون باید چیکار کرد؟
سلام.تزریق داخل مفصل معمولا به صورت ژل و یا prp می باشد.میزان اثر بخشی این دو روش در بیماران مختلف بر اساس شدت ضایعه آرتروز متفاوت است.باید توجه کرد اساس درمان در آرتروز غیر دارویی،در صورت چاقی کاهش وزن و انجام ورزش های تقویت عضلات زانو می باشد.لذاتوصیه می شود با پزشک متخصص مشورت نمایید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

پدرم پاش مشکل داره ، غضروفش از بین رفته و حالا پیشنهاد دادن مفصلشو خشک کنن. پشنهاد شما چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۴/۱۳

با سلام با توجه به شرح ذکر شده پدر شما مبتلا به آرتروز شدید مفصل می باشد. در برخی از مفاصل مانند زانو که مفصل کاملا تخریب شده و کارایی خود را از دست داده باشد با تعویض مفصل می توان به بیمار کمک نمود. در مفصل مچ پا که دچار آرتروز پیشرفته باشد در حال حاضر بطور معمول در کشور ما امکان استفاده از پروتز نیست و روش جایگزین آن ثابت کردن مفصل است که بایستی توسط پزشک حاذق انجام شود.

آیا کشیدن آب زانو خطرناک است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۶/۱۰/۱۰

با سلام.در بسیاری از موارد تورم زانو،لازم است برای تعیین علت آن از جمله وجود عفونت مفصل، بررسی مایع مفصل انجام شود و تاخیر در انجام آن موجب صدمه می شود.در بعضی از موارد،علاوه بر تخلیه مفصل، جهت درمان، تزریق دارو نیز صورت می گیرد.با رعایت نکات بهداشتی، معمولا عارضه ای مهمی به وجود نمی آید.

درمان ارتروز پیشرفته با سلول های بنیادیمژگان عابدینی۱۳۹۶/۱۰/۱۹

باسلام بله میتونید برای مشاوره درزمینه تزریق سلولهای بنیادی به موسسه رویان که طرح پژوهشی دراین زمینه دارند اقدام کنیدیه طرح تحقیقاتی هست که روی بیماران آرتروز کارمیکنند

من زانوم ورم کرده پله روی زیاد دارم پشت میزم زیاد میشینم نمیدونم باید چیکار کنم میخوام راهنمایی کنید لطفاغلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۹/۲۷

با سلام تورم زانو چنانچه به دنبال فعالیت های جسمی زیاد باشد معمولا ناشی از آرتروز زانوست. توصیه می شود فعالیت های روزمره که فشار به زانو وارد می کند را کاهش دهید و ورزش های زانو را انجام دهید . در صورت باقی ماندن مشکل به بیمارستان های دانشگاهی مانند بقیه الله یا شریعتی یا رسول اکرم یا سینا مراجعه نمایید.

دیدگاه و نظــرات