برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

قطع سرترالین بعلت بارداری

قطع سرترالین بعلت بارداری

سلام.36 سالمِ.بارداری اول.از سال 92 سرترالین 50 روزی دو عدد مصرف میکردم.بعلت افسردگی.بتدریج کم کردم.مخصوصا از تیرماه امسال که اقدام به بارداری کردم،روزانه 1/4 سرترالین 50 مصرف میکنم.تازه متوجه شدم باردارم.ازتون میخوام حتی اگر 1% این مقدار به جنین آسیب میرسونه،بهم بگید که قطعش کنم.ممنون علت تجویز سرترالین بخاطر وسواس فکری و هراس اجتماعی بود.
سلام.داروهای روانپزشکی در بارداری تاثیر دارند اما با نظر پزشک مربوطه تغییر دارو یا دوز مصرفی انجام میشود.با پزشک خود مشورت نمایید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

قطع سرترالین بعلت بارداریمریم آقایی۱۳۹۶/۰۹/۰۱

سلام.داروهای روانپزشکی در بارداری تاثیر دارند اما با نظر پزشک مربوطه تغییر دارو یا دوز مصرفی انجام میشود.با پزشک خود مشورت نمایید.

28 ساله مبتلا به لوپوس و همسرم 30 ساله مبتلا به اسپندولیت انکلوزان است .بارداری برای من امکان پذیره؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۰/۱۷

با سلام بیماری لوپوس چنانچه کنترل کامل باشد و هیچ ارگانی دستخوش آسیب در حد یافته های آزمایشگاهی و بالینی نباشد بیمار زن می تواند با رعایت دستورات پزشک معالج باردار شود ولیکن نسبت به افراد سالم جامعه خطرات دوران بارداری بیشتر است.در مردان با بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت که تحت کنترل باشند و داروهای خاصی مانند متوتروکسات استفاده نمی کنند بارداری منعی ندارد و جهت پیشگیری از ابتلای بچه توصیه به بررسی بیشتر ژنتیکی نمی شود

مدت 20 سال است که دارای بیماری as هستم و اکنون میخواهم بچه دار شوم آیا احتمال انتقال بیماری به فرزند وجود دارد؟؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۹/۱۴

با سلام و پوزش به علت تاخیر در پاسخ گویی انتقال بیماری روماتیسمی تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله عامل ژن می باشد.در بیماری AS در افرادی که HLAB=27 + هستند انتقال وراثتی به فرزند پسرشان بیشتر معمول است. در HLAB - انتقال وراثتی کمتر می باشد. تاکنون روش عملی منفی برای پیشگیری و شناسایی زودرس موجود نمی باشد.نگرانی بیش از حد به خود راه ندهید.

رماتیسم مفصلی در بارداری تاثیر دارد روی جنینالهه دولتشاهی۱۳۹۷/۰۲/۲۰

سلام اول باید مشخص شود که روماتیسم دارد و بعد نوعش مشخص گردد و شدت بیماری تعیین گردد ، در غیر این صورت بدون ویزیت و معاینه بیمار نمیتوان اظهار نظر کرد .

دیدگاه و نظــرات