برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

اسپوندیلو آنکیلوزانت دارم دکتر برایم کلسی شین تجویز کرده!

اسپوندیلو آنکیلوزانت دارم دکتر برایم کلسی شین تجویز کرده!

سلام مدت بیست ساله بیماری اسپوندیلو اتروچاتی دارم و داروی ایندومتاسین با یک عدد پردنیزولون مصرف می کنم و اخیرا دکتر کلشی سین هم اضافه کرده ضمنا کبد چرب هم به بیماری اضافه شده لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام کلشیسین در درمان AS جائی ندارد ، در ضمن در صورت اثبات بیماری نیاز به مصرف طولانی کورتیکواستروئید نمی باشد ، قطعاً در ادامه داروها باید معاینهبالینی  و علائم همراه شما مد نظر باشد .

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا روماتیسم بر روی بارداری تاثیر می گذارد؟ آیا به بچه انتقال پیدا می کند؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام. بیماری روماتیسمی طیف وسیعی از بیماری ها می باشند که بر اساس نوع بیماری و شدت آن با ازدواج و بیماری می تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد.توصیه می شود با پزشک معالج مشورت شود.

برای تشخیص بیماریهای التهابی و روماتیسمی کمر میتوان از ام آر آی استفاده کرد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۰/۱۹

با سلام برای تشخیص بیماری as انجام رادیوگرافی کمک بیشتری می کند. از mri برای بررسی عوارض بیماری می توان استفاده نمود و یا در مراحل اولیه در صورت ابتلای مفاصل لگن کمک کننده است.

ایندومتاسین در بیمار اسپوندیلیت آنکیلوزانت آیا اثر درمانی هم دارد یا فقط مسکن است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۱/۲۳

با سلام لطفا مشخصات خود و اطلاعات بیماری خود را در پروفایل خود کامل نمایید. داروی ذکر شده در دوز های بالا خاصیت ضد التهابی داشته و در مرحله فعال بیماری در کاهش التهاب و بهبودی علائم موثر می باشد. در مطالعات صورت گرفته در طی سالهای اخیر نشان داده شده که در بیمارانی که هیچ گونه علامتی بصورت خشکی صبحگاهی و ... ندارند بایستی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی با دوز مناسب استفاده شوند تا بتوانند از روند پیشرفت بیماری بصورت دفورمیتی و یا سخت شدن اجزای اطراف ستون فقرات پیشگیری نماید. تعیین دوز درمان دارو بر اساس وضعیت بیمار و شدت علائم با نظر پزشک معالج می باشد.

دیدگاه و نظــرات