برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آفت دهانی از ابتدای تولد

آفت دهانی از ابتدای تولد

با سلام و احترام من از دوران شیر خواری دچار افت های دهانی هستم و تمام داروهارو استفاده کردم ولی جوابی نگرفتم و تست بهجت دادم منفی بودش وااخیرا خیلی شدید افت از گلوم در میاد و دردش به گردنم میزنه..داروی کلشی سینم تهران بهم روماتولوژیست ها دادن ولی فایده ای نداشت خواهشا راهنمایی کنید.
سلام.اولا حتما باید از نظر بیماری پمفیگوس برسی شوید (بخش پوست بیمارستان رازی).ثانیا اقدامات ذیل موثر است: تعویض مکررخمیر دندان ومسواک هر یکماه وزدن مکرر نخ دندان و شستشوی دهان با محلول دهان شویه پس از مسواک (مثلا oral B)،در ماه یک دوره یکهفته ای انتی بیوتیک مثل اموکسی سیلین بخورید،ادامه کلشی سین.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

با عرض سلام میخواستم درباره بیماری بهجت بدانم و نام تست این بیماری برای آنکه بدانم به آن مبتلا هستم یا نه چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۲۶

با سلام تشخیص بیماری بهجت بر اساس مجموعه ای از علامات می باشد مانند آفت در دهان و دستگاه تناسلی و ابتلای چشمی و غیره . تست پوستی پاترژی به تایید تشخیص کمک می کند. توصیه می شود بر روی لینک بهجت پایین همین سوال کلیک کنید و مقالات مرتبط در سایت را مطالعه نمایید.

دخترم هر از گاهی در دهانش آفت میزند نگران شدم که بیماری بهجت داشته باشد!احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۵/۱۷

با سلام وجود آفت می تواند دارای علل بسیار زیادی مانند کمبود ویتامین ها و یا بیماری های روماتیسمی در درصد قابل توجهی از موارد بدون علت باشد. با توجه به وجود آفت های محدود توصیه به مصرف مولتی ویتامین ها و فولیک اسید می شود. نیاز به اقدام بیشتری نیست.

مجموعه ای از علائم دارم که مشکوک به بیماری روماتیسم هستم. نظر شما چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۱/۱۴

با سلام در صورت وجود آرتریت در مفاصل وجود ضایعات پوستی و آفت زخم های دهانی بایستی به فکر بیماری های بافت همبند مانند بیماری لوپوس و بهجت و ... بود. به هر حال ویزیت توسط روماتولوژیست کمک جدی در تشخیص می نماید.

تفاوت تست hlab5 باhlab5۱ چیست؟مسعود مهدوی۱۳۹۶/۰۵/۰۹

با سلام.در رابطه با بیماری بهجت مطالعات نشان داده که زمینه ژنتیکی در بروز بیماری موثر است،از جمله مشخص شده که  ژن های خاصی در این بیماری شیوع بالاتری دارند.بررسی ژنتیکی گرچه در معیارهای تشخیص بیماری قرار ندارد ولی در صورت مثبت شدن آزمایش می تواند در تایید تشخیص کمک کننده باشد.نوع B5 و B51 دو زیر گروه  زنی متفاوتند که در مناطق مختلف شیوع متفاوتی در افراد مبتلا به بیماری بهجت دارند.در صورت مثبت شدن آزمایش احتمال وجود بیماری در بیماران مشکوک ، محتمل تر میشود.

دیدگاه و نظــرات