برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

تست آزمایشگاهی لوپوس چیست؟

تست آزمایشگاهی لوپوس چیست؟

با سلام تست آزمایشگاهی لوپوس چیست؟ می خواهم به صورت آ زاد انجام بدهم.
سلام.مجموعه ای از تستها و علائم بالینی تشخیص را مشخص میکنند، تستها مثل : ANA,AntiDsdna,کمپلمانها جزو تستهای اولیه تشخیصی می باشند .به پزشک متخصص رجوع کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

دختری 28 ساله مبتلا به لوپوس با درگیری کلیوی هستم دچار کاهش وزن شدید شدم چه راه حلی وجود دارد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۱/۲۶

با سلام لطفا حتما اطلاعات شخصی خود را در پروفایل تکمیل نمایید. بیماری لوپوس در فاز فعال به علت بی اشتهایی با دلایل متعدد از جمله اختلال در متابولیسم بدن و یا دفع پروتئین و .. می شود.چنانچه بیماری شما در مرحله خاموش باشد ممکن است با مشاوره تغذیه و استفاده از داروهای محرک اشتها تحت نظر پزشک روماتولوژیست مشکل شما بهبود بیابد.

چقدر احتمال دارد رینود تبدیل به بیماری های روماتیسمی شود؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۴/۱۳

با سلام رینود بر اساس اینکه محدود به انگشتان خاص باشد و یا اینکه منتشر باشد متفاوت است بایستی توجه نمود لیست بلندی از داروها و یا مواد شیمیایی ممکن است تابلوی متفاوتی را ایجاد کنند با شرح حال دقیق و انجام معاینه عروق انگشت توسط پزشک با تجربه می تواند در زمینه مشخص کردن نوع اولیه یا ثانویه کمک کند.

درمان لوپوس چیست؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۹/۲۸

سلام.باید توسط روماتولوژیست معاینه شوید درصورت تشخیص لوپوس درمان راشروع خواهند کرد.

آیا آزمایش ادرار 24 ساعته برای تشخیص لوپوس می باشد؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۵/۰۸

باسلام.باتوجه به این امر که درتشخیص لوپوس یکی از نقاط مبتلا میتواند درگیری کلیه باشد جهت بررسی دفع پروتئین ادراری، ادرار 24 ساعته خواسته اند، اما این امر درآرتریت روماتویید برای تشخیص نیاز نیست.

دیدگاه و نظــرات