برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا آزمایش ادرار 24 ساعته برای تشخیص لوپوس می باشد؟

آیا آزمایش ادرار 24 ساعته برای تشخیص لوپوس می باشد؟

سلام. پزشک با توجه به آ زمایش و معاینه بیماری من رو آرتریت روماتویید تشخیص داد. یکساله مبتلا هستم. یکی از دوستانم لوپوس داره و دکترش آزمایش ادرار ۲۴ساعته براش نوشته.چرا برای من نوشته نشده؟آیا ادرار ۲۴ ساعته برای تشخیص لوپوس هست؟ودر آرتریت روماتویید لازم نیست که انجام بدم؟
باسلام.باتوجه به این امر که درتشخیص لوپوس یکی از نقاط مبتلا میتواند درگیری کلیه باشد جهت بررسی دفع پروتئین ادراری، ادرار 24 ساعته خواسته اند، اما این امر درآرتریت روماتویید برای تشخیص نیاز نیست.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

من رماتیسم مفصلی دارم ،نمیدونم چرااین بیماری راگرفتم.حالا سوالم اینه که من یه دخترزودرنج هستم وهمیشه خیلی اضطراب دارم.آیا اضطراب میتواندعامل ایجاد رماتیسم باشه؟محسن اخیانی۱۳۹۵/۰۷/۲۵

سلام.روماتیسم ارتباطی به سرما و گرما ندارد ولی استرس موجب افزایش درد و تورم می‌شود ولی علت ایجاد رماتیسم نیست.

آیا ندول مفصلی دارم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۳/۱۶

با سلام وجود درد و تورم و یا احساس خشکی و خستگی به دنبال استراحت که حداقل بیش از ۱ ساعت طول کشیده باشد از نظر زمانی هم چند هفته ادامه داشته باشد بایستی توسط پزشک متخصص پیگیری شود. در درصدی از موارد ممکن است تست های آزمایشگاهی تماما منفی باشد که رد کننده بیماری نیستند.

آیا رماتیسم مفصلی از طریق تزریق آمپول آلتبرل کاملا درمان میشود یا نه؟ طول دوره درمان چقدر است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۳/۱۱

با سلام. بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری شایعی است که درمان آن مزمن می باشد. استفاده از داروهای بیولوژیک مانند آلتبرل در موارد مقاوم به درمان کلاسیک این بیماری استفاده می شود.این دارو ها باعث کنترل بهتر بیماری می شود.اصولا درمان های دارویی در این بیماری توقف بیماری و پیشگیری از آسیب به مفاصل می شود.در مطالعات در بعضی از مواقع از این طیف دارو ها می توان 10 سال استفاده کرد. نوع ایرانی آن تحت پوشش بیمه ها می باشد.عارضه ذکر شده از عوارض بسیار نادر در مصارف طولانی مدت دارو ها می باشد.با توجه به استفاده محدود ما از این دارو این عارضه غیر معمول است.

مبتلا به شوگرن یا لوپوس هستم،درد عضلانی قطع نشده و با فعالیت تشدید میشود. آیا درمان دارویی کافی بوده؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۷/۲۵

سلام آزمایشات ذکر شده بنفع بیماری بافت همبند مختلط میباشد. شکایات ذکر شده ممکن است مرتبط با بیماری نباشد .بهر حال تشخیص فعالیت بیماری ونوع درمان بر اساس نظر روماتولوژیست تنظیم شود.

دیدگاه و نظــرات