برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بیماران پسوریازیس اینگونه از پوست و موی خود مراقبت کنند

بیماران پسوریازیس اینگونه از پوست و موی خود مراقبت کنند بیماری پسوریازیس در سیر خود پوست و مو را درگیر می نماید.بیماران پسوریازیسی باید بیاموزند جهت مراقبت از پوست و موی خود چه کارهایی را باید انجام دهن و از چه کارهایی پرهیز نماید.

بیماری پسوریازیس در مسیر خود پوست و مو را درگیر می نماید.بیماران پسوریازیسی باید بیاموزند جهت مراقبت از پوست و موی خود چه کارهایی را باید انجام دهن و از چه کارهایی پرهیز نماید.
مراقبت از پوست در خانه کمک شایانی به کنترل بیماری پسوریازیس می کند٫ برای مراقبت از پوست استفاده از کرم و لوسیون و حمام یا کمپرس آب ٫نور uv و… موثر میباشد. برای حفاظت از پوست موارد زیر را رعایت نمایید.
-از پوست خود مراقبت نمایید و همیشه آن را تمیز و مرطوب نگه دارید.
-پوسته هایی که بر روی پوست به خاطر این بیماری قرار دارد را به آرامی و احتیاط بردارید برای این کار در ابتدا پوست را با کرم آغشته نمایید. این کار باعث می شود کرم و لوسیون به پوست شما جذب شود. مراقب باشید که پوسته ها را به آرامی بردارید تا پوست شما تحریک نشود.
- به دستورالعمل های درج شده بر روی محصولات پوستی و داروهای پسوریازیس با دقت عمل نمایید. معمولا پس از مدتی بیماران با آزمون و خطا و تست کردن محصولات مختلف به بهترین ترکیب سازگار با پوستشان می رسند. برای پسوریازیس خفیف می توانید از ترکیبات آلوورا استفاده نمایید.
- برنامه درمان با اشعه ما وراء بنفش را به طور منظم پیگیری نمایید.
-در صورت عفونت بلافاصله و بیدرنگ خود را درمان نمایید و احتیاط نمایید پوست شما آسیب نبیند.
-از استرس های خود کم کنید چون باعث افزایش علائم می شود.
-از پوشیدن لباس های تنگ اجتناب کنید.
-از مواد شیمیایی و آرایشی که شناختی از آن ندارید با احتیاط استفاده نمایید.
-از بخور استفاده نمایید تا هوای خانه را مرطوب نگه دارید و همیشه پوست خود را به وسیله لوسیون ها مرطوب نگه دارید.

در صورتی که به پسوریازیس پوست سر مبتلا شدید٫به جای درمان موی سر، پوست سر خود را درمان نمایید:
-از خاراندن ٫ محکم شانه کشیدن و صدمه زدن به پوست سر اجتناب نمایید.
-به آرامی همراه با شامپو پوسته های ایجاد شده در سر را پاک نمایید. همچنین می توانید از محصولات ضد شوره و روغن بادام و روغن زیتون یا واکس مو استفاده کنید. به این صورت که شب موی خود را به این محصولات آغشته نمایید و کلاه مخصوص به سر خود قرار دهید و صبح موهای خود را شستشو دهید.
-از شامپو های ضد شوره استفاده نمایید. به این صورت که کف شامپو را برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست سر قرار دهید. شوره سر باعث می شود داروها به کف سر شما نرسند.

 

در صورتی که موارد گفته شده در بالا مفید نبود

-پزشک ممکن است محلول های کورتیکو استروئید قوی تر مانند کرم فلوسینولون استوناید ۱٪ برای شما تجویز نماید. از این کرم ها نهایتا ۱ تا ۲ هفته استفاده کنید چون ممکن است باعث بازگشت بیماری شما شود.
 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و پسوریازیس

نور ملایم خورشید در اکثر افراد کمک به کاهش عوارض پسوریازیس می نماید. ولی نور شدید باعث افزایش عوارض می شود. از مواجه با نور شدید خورشید بپرهیزید، چون این موضوع باعث افزایش و پیشرفت بیماری به نقاط دیگر بدن نیز می شود. سالی ۱ الی ۲ بار آزمایش از جهت آسیب های پوستی و سرطان پوست به بیماران پسوریازیسی توصیه می شود.
داروهایی که به شکل قرص و لوسیون و پماد برای بیماری شما تجویز می شوند گاها باعث ایجاد حساسیت بیشتری در پوست شما می گردند. از ضد آفتاب برای پوشاندن نقاطی از پوست که درگیر نشده اند استفاده نمایید.
- درمان خود را به دقت رصد کنید و تمام علائم را با پزشک خود در میان بگذارید برخی از داروها باعث افزایش علائم می شوند

مطالعات نشان می دهند که هیچ گونه رژیم غذایی برای بهبود بیماری به رغم ادعا هایی که در طول سالیان متمادی شده است وجود ندارد. سعی کنید از رژیم متعادل و کم چرب استفاده نمایید و همیشه در وزن مناسب قرار بگبرید.
در نهایت جهت مطالعه مقالات مرتبط با بیماری خود می توانید به آدرس اینترنتی بنیاد ملی پسوریازیس www.psoriasis.org مراجعه نمایید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات