برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا خوردن مارشمالو قبل از خواب واقعاً می تواند سرفه شبانه را متوقف کند؟

آیا خوردن مارشمالو قبل از خواب واقعاً می تواند سرفه شبانه را متوقف کند؟ دکتر مهدی زاده می گوید: ریشه طبیعی گل ختمی به ایجاد یک پوشش محافظ در امتداد پوشش گلو، مری و ریه ها کمک می کند که می تواند تسکین دهنده باشد و به عنوان یک ضد التهاب عمل کند که ممکن است به نوبه خود تحریکات ناشی از هر دلیلی که می تواند باعث سرفه شود را تسکین دهد.

اگر سرفه شما را در شب بیدار نگه می‌دارد، ممکن است وسوسه شوید که آخرین راه‌حلی که رایج است یعنی خوردن مارشمالو قبل از خواب را امتحان کنید.

کارشناسان می گویند روند خوردن مارشمالو قبل از خواب احتمالا کمکی به درمان سرفه شبانه نخواهد کرد

مارشمالو حاوی ژلاتین است، ماده‌ای که گلوی شما را می‌پوشاند و سرفه شما را متوقف می‌کند تا بتوانید بخوابید. شخصی برای پستی در 30 دسامبر در مورد درمان خانگی مارشمالو که پزشکش برای سرفه های وحشتناک و طولانی توصیه کرده بود، که 2.6 میلیون بازدیدکننده داشت گفت که باعث می شد نفس راحتی بکشد یا زیاد بخوابد.

دستورات دکتر ساده بود، این کاربر در پست خود گفت: «قبل از خواب یک مارشمالو بخورید». او گفت که دکتر به او گفته: "به نظر دیوانه کننده است، هیچ علمی پشت آن نیست،اما این کاری است که من انجام می دهم. ژلاتین حتی بهتر از عسل به پوشش گلوی شما کمک می کند.
 

مارشمالو چیست؟

به گزارش بهپو به نقل از everydayhealth امید مهدی زاده، پزشک متخصص صدا و بلع،در موسسه علوم اعصاب اقیانوس آرام و مرکز بهداشت سنت جان در سانتا مونیکا کالیفرنیا می گوید: یکی از مشکلات این توصیه به ظاهر ساده این است ریشه طبیعی ختمی که ممکن است گلو را تسکین دهد، و مارشمالوهای تجاری تولید شده که بیشتر از شکر و ژلاتین تهیه می شوند.

دکتر مهدی زاده می گوید: ریشه طبیعی گل ختمی به ایجاد یک پوشش محافظ در امتداد پوشش گلو، مری و ریه ها کمک می کند که می تواند تسکین دهنده باشد و به عنوان یک ضد التهاب عمل کند که ممکن است به نوبه خود تحریکات ناشی از هر دلیلی که می تواند باعث سرفه شود را تسکین دهد.

مهدی زاده می گوید، اما مارشمالو که امروزه در فروشگاه ها فروخته می شود، حاوی ریشه ختمی نیست و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ژلاتین موجود در مارشمالو یک سرکوب کننده سرفه است وجود ندارد.
 

چرا مارشمالو ایده خوبی نیست؟

دستور پزشک برای امتحان مارشمالو برای سرفه ممکن است برای افرادی که داروهای دیگر را بدون موفقیت امتحان کرده اند واقعا وسوسه انگیز باشد. سینتیا لی، متخصص طب داخلی و یکپارچه و نویسنده Brave New Medicine، می‌گوید: «اما ممکن است در واقع احساس شما را بدتر کند.»

دکتر لی می‌گوید: «مردم ممکن است با تجویز برای خوردن آب نبات مارشمالو هیجان‌زده شوند». اما شکر و شربت ذرت مواد اولیه هستند و به خوبی شناخته شده اند که باعث التهاب و سرکوب سیستم ایمنی می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید : 12 درمان طبیعی برای سرفه

 

داروهای خانگی سرفه که پزشکان توصیه می کنند:

یکی از راه حل هایی که پزشکان توصیه می کنند نوشیدنی های گرم مانند دم کرده آویشن است و نیازی نیست که شیک باشند یا مواد زیادی داشته باشند.

جفری لیندر، MD، MPH، رئیس بخش عمومی داخلی و استاد دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو می‌گوید: «آب گرم با عسل می‌تواند گلودرد را تسکین دهد و ممکن است احساس سرفه را بهتر کند».

لی می‌گوید یکی دیگر از گزینه‌های عالی، آبگوشت استخوان است. لی می‌گوید: «آب‌گوشت استخوان که به دلیل خواص درمانی‌اش محبوبیت پیدا می‌کند، حاوی سیستئین، گلوتامین و کارنوزین است، همه ترکیباتی که دارای خواص حمایت‌کننده سیستم ایمنی و رقیق‌کننده مخاط هستند.»

 

بیشتر بخوانید : سرفه هایی که تقصیر ریفلاکس معده هستند

 

نکاتی برای راحت‌تر خوابیدن در هنگام سرفه:

لی می‌گوید: کارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید در اتاق خواب خود انجام دهید تا سرفه‌های شبانه را کاهش دهید و احتمال خواب راحت را افزایش دهید.

لی پیشنهاد می کند: «سر تخت را بالا ببرید تا تخلیه خلط را افزایش دهید. برای این کار باید هم سر و هم سینه را بالا نگه دارید. لی پیشنهاد می‌کند که می‌توانید این کار را با یک بالش مخصوص گوه‌ای، انبوهی از بالش‌های معمولی، یا حتی با قرار دادن چند کتاب زیر تشک خود برای نگه داشتن سر تخت انجام دهید.

لی اضافه می کند که یکی دیگر از کمک های خواب عالی می تواند یک مرطوب کننده باشد. اگر خشکی زیاد وجود داشته باشد، یک مرطوب کننده می تواند کمک کند، به خصوص برای افرادی که مجبورند از طریق دهان نفس بکشند.

مهدی زاده می گوید، اجتناب از وعده های غذایی دیرهنگام نیز می تواند به پیشگیری از سرفه شبانه کمک کند. به این دلیل است که خوردن سه ساعت قبل از خواب می‌تواند به رفلاکس اسید کمک کند، که یکی از دلایل رایج سرفه‌های شبانه است.

مهدی زاده می افزاید: آب نمک هم کمک می کند، چه اسپری بینی باشد که سینوس های شما را بیرون می کشد. او توصیه می‌کند که علل چکه‌های بعد از بینی، مانند تب یونجه یا عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی را باشستشوی بینی با آب نمک درمان کنید.

لی توصیه می‌کند که قطره‌های سرفه می‌توانند کمک کنند، اما باید برچسب آن را بررسی کنید و از گزینه‌های حاوی قند زیاد اجتناب کنید. لی می‌گوید: «قطره سرفه‌ای که قند و رنگ‌های مصنوعی کم دارد، همراه با عسل مانوکا یا منتول، انتخاب خوبی خواهد بود.

مهدی زاده می گوید برخی از شربت های سرفه بدون نسخه، به خصوص اگر حاوی ماده موثره دکسترومتورفان باشند که در روبیتوسین یافت می شود، موثر هستند. او همچنین اسپری های ضد التهابی بینی مانند فلوناز یا ناساکورت یا سایر داروهای آلرژی را توصیه می کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات