برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

غذاهایی که به کاهش وزن کمک می کنند

آجیل آجیل ها ممکن است سرشار از چربی باشند ولی در واقع می توانند مفید هم باشند. آجیل سرشار از مواد مغذی ،پروتئین و فیبر می باشند که می تواند قند خون را کنترل نماید. با وجود اینکه با خوردن مقداری آجیل چربی های اضافی را به بدن خود راه می دهید ولی در صورتی که این مقدار آجیل شما را از رفتن به سمت شیرینی ها منع کند می تواند خیلی مفید واقع شود. تحقیقات نشان داده است که مقدار کمی از غذا های مورد علاقه مثل آجیل می تواند باعث کنترل گرسنگی بدون اضافه وزن شود.
غذاهای بد پروتئین های خوب رژیم های غذایی سخت معمولا به شکست منجر می شوند. داشتن رژیم غذایی به معنای نخوردن نیست بلکه در یک رژیم غذایی خوب درست خوردن و به موقع خوردن بیشترین تاثیر را دارد. در صورتی که تمامی غذاهایی که مورد علاقه شما هستند را در لیست سیاه قرار دهید با شکست مواجه می شوید. سعی کنید میزان کالری و پروتئینی که هر یک از غذاها به بدن شما می رسانند بشناسید و در رژیم غذایی خود اعمال کنید. بهترین استراتژی برای داشتن رژیم غذایی این است که خوردن غذاهایی که چربی یا قند زیادی دارند را کاهش دهید.
پاستا پاستاها جلوی پُرخوری را میگیرند. پاستاها سرشار از قندهای آرام یا دیر جذب هستند. این قندها برخلاف قندهای زود جذب (مثل ساندویچ مربا، آبنبات، نوشیدنیهای شیرین و ..) آرام و به تدریج وارد خون میشوند. مواد غذایی حاوی قند زود جذب به سرعت حالت سرخوشی و همچنین احساس سیری ایجاد میکنند اما حالتهای ایجاد شده کوتاه مدت و زود گذر است. چرا که این مواد غذایی باعث میشود که بدن به سرعت انسولین تولید کرده و قند خون را پایین بیاورد. اما این حالت با مصرف مواد غذایی که حاوی قندهای دیر جذب هستند به وجود نمیآید به خاطر این که این قندها به تدریج هضم میشوند و در عین حال احساس نشاط و سیری ایجاد شده طولانی مدت است. برای همین بعد از مصرف این مواد غذایی چندین ساعت سیر هستید و انرژی زیادی احساس میکنید. شاخص گلیسمی پاستاها بالا نیست و برای همین میزان قند خون را ثابت نگه میدارد. زمانی که بدن با افت و افزایش گلیسمی روبهرو نباشد احساس خستگی و بی حالی نمیکند و زمانی که ما احساس سرزندگی بکنیم و استرس نداشته باشیم کمتر سراغ غذاهای آمادهی پرچرب و شیرین خواهیم رفت. در واقع هر چه میزان گلیسمی یک مادهی غذایی بالاتر باشد باعث میشود بدن انسولین بیشتری تولید کند و انسولین نیز باعث انبار شدن چربیهای بیشتری میشود.
قهوه قهوه فقط زمانی در رده غذاهای بد قرار می گیرد که بیش از حد مصرف شود یا با مخلوطی از شکر و خامه و یا شربت های طمع دار همراه شود. در صورتی که قهوه سیاه مصرف نمایید بدون اینکه چربی به بدن شما اضافه شود سوخت و ساز بدن افزایش میابد. قهوه را با مقداری شیر کم چرب برای جذب کلسیم و ویتامین D و به اندازه یک قاشق چای خوری شکر یا شیرین کننده های دیگر استفاده نمایید.
استیک گوشت سالیان دراز پزشکان تغذیه ما را از خوردن گوشت قرمز منع می کردند ولی در واقع استیک همیشه هم بد نیست. چربی اشباع شده در یک برش گوشت گاو کمی بیشتر از همان مقدار گوشت سینه مرغ می باشد. مانند تخم مرغ ،استیک نیز منبع زیادی از پروتئین دارد و می تواند به شما احساس سیری طولانی مدت بدهد. یک برش (به اندازه کف دست) از گوشت گاو یا گوسفند بدون چربی منبع خوبی از پروتئین است.
پنیر اکثر افراد رژیمی سعی می کنند برای کاهش کالری غذاهای لبنی غنی از کلسیم را حذف کنند، اما برخی از تحقیقات نشان می دهد که این کار اشتباه است. نظریه ای وجود دارد که می گوید بدن وقتی کلسیم بیشتری دریافت می کند چربی بیشتری می سوزاند، بنابراین خوردن پنیر، ماست و شیرهای دارای چربی کمتر به کاهش وزن کمک می کند. به نظر می رسد قرص های مکمل کلسیم شبیه به محصولات لبنی عمل نمی کنند، بنابراین غذاهای غنی از کلسیم دارای فاکتورهای دیگری هستند که عملکردی اینچنین دارند.
تخم مرغ همیشه زمانی که بحث از غذا های سالم می شود تخم مرغ به عنوان یکی از غذاهای بحث برانگیز مطرح است. آخرین تحقیقات نشان می دهد خوردن یک عدد تخم مرغ در روز برای اکثر افراد بالغ و سالم مفید می باشد. در صورتی که شما عادت به خوردن تخ مرغ در وعده صبحانه را داشته باشید شانس شما برای کاهش وزن بیشتر می شود چون تخم مرغ به خاطر اینکه سرشار از پروتئین است زمان زیادی برای هضم آن طول می کشد و همین مساله باعث می شود شما در طول روز احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات