برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نقش موثر ویتامین سی در کاهش خطر ابتلا به آب مروارید

نقش موثر ویتامین سی در کاهش خطر ابتلا به آب مروارید مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای ویتامین سی، خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد.

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای ویتامین سی، خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد.

به گزارش «بهپو»، مطالعات جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد رژیم غذایی و عوامل محیطی در بروز آب مروارید نقش دارند. بر اساس این مطالعه عوامل ژنتیکی ۳۵ درصد در بروز و پیشرفت آب مروارید نقش دارند و سهم عوامل محیطی و رژیم غذایی در بروز این عارضه ۶۵ درصد است.

 

بیشتر بخوانید: بررسی باورهای درست و نادرست درباره آب مروارید

 

به گزارش «بهپو» و به نقل از «پایگاه خبری هلث»، این مطالعه با بررسی وضعیت بینایی و تغذیه ۳۲۴ بیماری نشان می‌دهد ویتامین سی نقش مهمی در کاهش بروز آب مرواید دارد و با تبعیت از رژیم غذایی حاوی این ویتامین می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

ویتامین C یا اسیداسکوربیک یک ماده مغذی محلول در آب با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از پوست و مو ضروری است. مرکبات، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، انواع کلم، اسفناج، خربزه و طالبی، شلغم، فلفل دلمه‌ای، آناناس، نخود فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین سی هستند.

 

بیشتر بخوانید: عوارض ناشی از کمبود ویتامین C در بدن
 

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آب مرواید عامل اصلی نابیناییدر جهان است و سالانه حدود ۲۰ میلیون نفر به این عارضه مبتلا می‌شوند. مصرف طولانی مدت داروی‌های استروییدی، دیابت، ضربه شدید به چشم، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بدون عینک و سابقه خانوادگی، از مهمترین علل آب مروارید محسوب می‌شوند. حساسیت به نور، تاری بدون درد، کاهش دید در شب، بالا رفتن مکرر نمره چشم و دو بینی در یک چشم، از شایع‌ترین علایم آب مروارید محسوب می‌شوند.

نتایج این مطالعه در نشریه «Ophthalmology» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات