برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کم کاری تیرویید در کمین پشت میز نشین ها

کم کاری تیرویید در کمین پشت میز نشین ها محققان دریافتند شیوع بیماری کم‌کاری تیروئید در بین افراد بزرگسال پشت‌میزنشینی که بین ۵۳ تا ۸۳ ساعت در هفته کار اداری انجام می‌دهند؛ دو برابر افرادی است که ساعات کاری آن‌ها ۳۶ تا ۴۲ ساعت در هفته است.

محققان دریافتند شیوع بیماری کم‌کاری تیروئید در بین افراد بزرگسال پشت‌میزنشینی که بین ۵۳ تا ۸۳ ساعت در هفته کار اداری انجام می‌دهند؛ دو برابر افرادی است که ساعات کاری آن‌ها ۳۶ تا ۴۲ ساعت در هفته است.

به گزارش «بهپو»، در این تحقیقات اطلاعات دو هزار و ۱۶۰  کارمند تمام وقت در کره جنوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و میزان ابتلای این افراد به کم‌کاری تیرویید با انجام آزمایش خون اندازه‌گیری شد.

 

بیشتر بخوانید: باید نبایدهای غذایی در مبتلایان به کم کاری تیروئید

 

بر اساس این تحقیقات به ازای هر ۱۰ ساعت افزایش در مدت زمان کار هفتگی، می‌توان میزان متناسبی از افزایش موارد ابتلا به کم‌کاری تیرویید را شناسایی کرد.

با وجود این که میزان شیوع کم‌کاری تیرویید در بین زنان بیش از مردان است، محققان دریافتند افزایش ساعات کاری صرف‌نظر از جنسیت و جایگاه اجتماعی داوطلبان، به یک میزان موجب افزایش ریسک ابتلا به این بیماری می‌شود.

کم کاری تیروئید به حالتی اطلاق می شود که غده تیروئید شما مقادیر کافی از هورمونهایی مهم و خاص را تولید نکند. زنان به ویژه زنان بالای 50 سال بیشتر احتمال دارد که به کم کاری تیروئید مبتلا گردند. کم کاری تیروئید تعادل طبیعی واکنشهای شیمیایی بدنتان را مختل می کند. کم کاری تیروئید در مراحل اولیه اش به ندرت سبب ظهور علایم بیماری می شود ولی در اغلب مواقع، کم کاری تیروئید درمان نشده می تواند سبب ایجاد پاره ای از مشکلات در سلامت تان گردد از جمله: چاقی، درد مفصل، ناباروری و بیماری قلبی.

نکات خوب در مورد کم کاری تیروئید این است که برای تشخیص آن آزمایشهای دقیق سنجش عملکرد تیروئید در دسترس هستند و درمان کم کاری تیروئید با هورمونهای تیروئید سنتتیک معمولا راحت، ایمن و موثر است

اگر میزان هورمون تیرویید کافی نباشد، بدن انرژی کمتری تولید می‌کند و به اصطلاح سوخت و ساز بدن تنبل می‌شود.

به گزارش «بهپو»، و به نقل از «مدیکال اکسپرس»، مهمترین علت کم کاری تیرویید، التهاب این غده است که تیروئیدیت هاشیموتو نام دارد. در این حالت، بدن پادتن‌هایی تولید می‌کند که به غده تیرویید حمله می‌کنند و آن را مختل می‌کنند. این عارضه می‌تواند ناشی از یک عفونت ویروسی باشد. برخی دیگر از علل کم کاری تیرویید عبارت است از رادیوتراپی در ناحیه سر و گردن که برای درمان سرطان استفاده می‌شود.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه « Journal of the Endocrine Society » منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات