برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

قدرت تنباکو در درمان بیماری های التهابی

قدرت تنباکو در درمان بیماری های التهابی محققان توانستند از گیاه تنباکو پروتیینی استخراج کنند که به ادعای آنها می تواند قدرت بالایی در درمان مشکلاتی نظیر دیابت نوع۲، سکته مغزی، زوال عقل و آرتریت داشته باشد.

به گفته محققان، گیاه تنباکو دارای یک پروتیین ضدالتهابی است که می تواند قدرت بالایی در درمان مشکلاتی نظیر دیابت نوع۲، سکته مغزی، زوال عقل و آرتریت داشته باشد.

به گزارش «بهپو»، تیمی از محققان دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا از گیاه تنباکو برای تولید مقدار زیادی پروتیین انسانی موسوم به «اینترلوکین 37» -IL-37- استفاده کردند؛ این پروتیین به طورطبیعی در کلیه انسان در مقادیر کم تولید می شود.

«تونی جونیکار»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این پروتیین یک تنظیم کننده عالی التهاب در بدن است و در مدل های کلینیکی مشخص شده که در درمان بیماری های التهابی و خودایمنی موثر است

او در ادامه می افزاید: «کلیه انسان پروتیین IL-37 را تولید می کند، اما آنقدر کافی نیست که ما را از مشکلات التهابی در امان نگه دارد

درحالیک مشخص شده است پروتیین IL-37 در مدل های حیوانی موفق بوده است، اما استفاده بالینی آن محدود است چراکه تولید آن در مقادیر زیاد پرهزینه است. در حال حاضر این پروتیین به مقدار بسیار کم با استفاده از باکتری «ای کولی» تولید می شود و بسیار هم پرهزینه است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»،  طبق نتایج این مطالعات، تولید این پروتیین از گیاه تنباکو می تواند بسیار مقرون بصرفه باشد. به گفته محققان، می توان به آسانی با ایجاد تغییراتی در تنباکو به تولید پروتیین موردنظر در مدت دو هفته رسید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

آواآواپاسخ به این نظر سلام و تشکر از مطالبتون.سوالی پیش آمد. در این مطلب اشاره ای به نوع استفاده از تنباکو نشده است. اگر امکانش هست توضیح دهید. سپاسگزارم.

دیدگاه و نظــرات