برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مصرف غذاهای مضر شانس افسردگی را بالا می برد

مصرف غذاهای مضر شانس افسردگی را بالا می برد نتایج یک مطالعه در کالیفرنیا نشان داد بزرگسالانی که بیشتر غذاهای ناسالم می خورند علایم پریشانی روانی شدید یا متوسط بیشتری نسبت به کسانی که تغذیه سالم دارند، نشان می دهند.

نتایج یک مطالعه در کالیفرنیا نشان داد بزرگسالانی که بیشتر غذاهای ناسالم می خورند علایم پریشانی روانی شدید یا متوسط بیشتری نسبت به کسانی که تغذیه سالم دارند، نشان می دهند.

به گزارش «بهپو»، در این مطالعه مشخص شد سلامت روانی ضعیف صرف نظر از ویژگی های شخصیتی مثل سن و جنس، تحصیلات، وضعیت تاهل و سطح درآمد با تغذیه ناسالم رابطه دارد. گوشت های فراوری شده، شکلات ها، دسرهای شیرین، غذاهای سرخ شده، غلات تصفیه شده و محصولات لبنب پرچرب جزو این گروه از مواد غذایی هستند.

مشخص شده است مصرف مواد خوراکی پرقند با ابتلا به اختلال دوقطبی مرتبط است؛ درحالیکه مصرف غذاهای سرخ شده یا با محتوای بالای قندی و فرآوری شده با افسردگی در ارتباط است.

«جیم بانتا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لوما لیندا کالیفرنیا، در این باره می گوید: «ما هنوز به انجام تحقیقات بیشتری برای پی بردن به وجود این ارتباط نیاز داریم

وی در ادامه می افزاید: «دستورالعمل های رژیمی برای افراد مبتلا به بیماری روانی باید در نظر گرفته شود تا بتوان این بیماری ها را کنترل کرد

در این مطالعه، محققان داده های به دست آمده از نظرسنجی تلفنی از 240 هزار نفر را که بین سال های 2005 تا 2015 انجام شده بود، بررسی کردند.

محققان می گویند: «این مطالعه و سایر مطالعات مشابه این، راهگشای بزرگی در درمان بیماری های رفتاری هستند. شاید وقت آن رسیده است که نگاه دقیق تری به نقش تغذیه در سلامت روان داشته باشیم چون انتخاب های غذایی سالم سلامت روح و روان ما را تحت تاثیر قرار می دهند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات