برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

شادابی و سفتی پوست صورت با چند ورزش ساده

شادابی و سفتی پوست صورت با چند ورزش ساده حفظ شادابی و سفتی پوست صورت دغدغه هر کسی به ویژه خانم هاست. این روزها انواع جراحی های زیبایی برای پیشگیری و رفع افتادگی پوست صورت، کمک به سفت شدن یا فرم گرفتن پوست و عضلات صورت انجام می شوند اما هزینه این عمل ها به قدری بالاست که احتمالا خیلی ها از پس آنها برنمی آیند. پس چاره چیست؟
بیشتر ما دوست داریم همیشه و حتی با افزایش سن، پوست صورتمان کاملا سفت و شاداب باشد. این روزها انواع جراحی های زیبایی برای پیشگیری و رفع افتادگی پوست صورت، کمک به سفت شدن یا فرم گرفتن پوست و عضلات صورت انجام می شوند اما هزینه این عمل ها به قدری بالاست که احتمالا خیلی ها از پس آنها برنمی آیند. پس چاره چیست؟
به گزارش «بهپو»، اگر می خواهید تا حد قابل قبولی جلوی افتادگی پوست صورت خود را بگیرید و تمایلی به عمل های زیبایی ندارید، پیشنهاد می کنیم از همین امروز سراغ ورزشهای صورت بروید. این ورزش ها، بسیار ساده هستند و انجام دادن آنها زمان کمی می برد اما نتیجه حاصل از آنها در حفظ زیبایی پوست صورت، بسیار مطلوب خواهد بود.

 

1- ورزش پوست بالای ابرو

هدف: بالا بردن طبیعی ابروها
یکی از دغدغه هایی که ممکن است خیلی از افراد با آن روبرو باشند، افتادگی پوست اطراف ابرو و نزدیک شدن چشم و ابرو به یکدیگر است. این مساله می تواند تاحدودی زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار بدهد. از این رو، شما می توانید روزانه با انجام دادن یک حرکت ورزشی ساده در ناحیه پوست ابرو، به افزایش خون رسانی و کلاژن سازی در این قسمت از پوست صورت کمک کنید و جلوی شلی یا افتادگی پوست بالا و کنار ابروها را بگیرید.
برای انجام دادن این ورزش، ابتدا باید انگشت های سبابه و میانی هر دو دست خود را در انتهایی ترین بخش پوستی بالای ابروها -بالای دم ابروها- قرار دهید و انگشت ها را روی همان قسمت از پوست فشار دهید، در حالی که با فشار انگشتان، اجازه تکان خوردن پوست انتهای ابروها را نمی دهید، سعی کنید ابروهای خود را بالا و پایین بیندازید. در این صورت، ابروها و پوست بالای آنها می توانند از تاج ابرو تا میانه های آن، بالا و پایین بروند و باعث ایجاد چین وچروک هم نشوند. سعی کنید هنگام انجام این حرکت، اخم نکنید. بهتر است این ورزش را 6 مرتبه در طول روز و هر مرتبه 10 بار تکرار کنید.
 

2- ورزش استخوان گونه

هدف: ایجاد خط گونه و پیشگیری از شل شدن عضلات گونه ها
داشتن گونه هایی سفت و برجسته در هر سن و سالی، یکی از معیارهای حفظ زیبایی و شادابی پوست است. این روزها روشهای درمانی مختلفی از جراحی لیف گونه گرفته تا نخ انداختن، برای ایجاد خط گونه و رفع شلی یا افتادگی پوست یا عضلات این قسمت از صورت انجام می شود که چندان هم ساده، ارزان و بی دردسر نیستند.
این در حالی است که شما می توانید با انجام دادن منظم یک ورزش ساده، هم به ایجاد تدریجی خط گونه کمک کنید و هم جلوی افتادگی آن را بگیرید.
برای انجام دادن ورزش گونه ها ابتدا باید انگشت سبابه و میانی هر دو دست خود را بالای گونه ها -روی استخوان گونه- قرار دهید. با کمک انگشتان، پوست گونه را بالا بکشید. حاال دهان خود را کامال باز کنید و بگویید: «آ«! 5ثانیه در همین حالت بمانید و این حرکت را 10 تا 15 مرتبه تکرار کنید.
 

3- ورزش گونه

هدف: رفع چاقی و پف صورت در ناحیه گونه و زیر چشمها؛ سفت شدن گونه ها
خیلی از افراد با افزایش سن دچار چاقی موضعی مانند ورم کردن یا پف در ناحیه گونه ها یا زیر چشم ها می شوند. برای رفع این مشکل، یک ورزش بسیار ساده وجود دارد که میتوانید 2 یا 3 بار در طول روز آن را در خانه یا محل کار انجام دهید. انجام این حرکت ورزشی به سفت شدن گونه ها هم کمک می کند.
برای انجام دادن این حرکت ورزشی، ابتدا جای ثابتی بنشینید یا سرپا بایستید. صورت خود را کاملا به سمت سقف بگیرید تا پوست گردنتان کشیده شود. حاال به لب هایتان حالت ماهی یا غنچه بدهید تا پوست گونه ها کاملا کشیده شوند. 5 ثانیه در این حالت بمانید و 10 تا 15 مرتبه این حرکت را تکرار کنید.
 

4- ورزش آرواره

هدف: اصلاح و سفت کردن خط آرواره
یکی از کارهایی که در عمل فرم دهی صورت انجام می شود، فرم دادن به خط آرواره -استخوانی که از زیر گوش شروع می شود، از چانه می گذرد و به گوش دیگر می رسد- برای اصلاح شکل نهایی صورت است. شما می توانید با انجام دادن منظم ورزش روزانه به اصلاح خط آرواره، پیشگیری از افتادگی آن و سفت شدن پوست اطراف آرواره کمک کنید.
برای انجام این کار، ابتدا لب پایینی را تا جایی که می توانید روی لب بالایی بیاورید. این کار باید باعث می شود کشیدگی پوست آرواره و استخوان آن را تا ناحیه گوش ها حس کنید. حالا در همین حالت، صورت خود را به سمت سقف بالا ببرید، به طوری که کشیدگی پوست گردن و پوست قسمت انتهایی صورتتان را کامال حس کنید. 10 ثانیه در این حالت بمانید و این ورزش را 10 تا 15 مرتبه در هر نوبت تکرار کنید.
 

5- ورزش خط خنده

هدف: پیشگیری از ایجاد خط خنده
به گزارش «بهپو» و به نقل از «هفته نامه سلامت»، رفع خط خنده با کمک انواع فیلرها –پرکننده ها- مانند ژل و چربی یا با استفاده از روش هایی مانند نخ انداختن، از دیگر عمل های زیبایی بسیار پرطرفدار میان خانم ها و آقایان است. اگر شما هم جزو آن گروه از افرادی هستید که می خواهید با روش های طبیعی جلوی ایجاد خط خنده های عمیق را بگیرید و پوست صاف تری در ناحیه اطراف لب ها یا بینی داشته باشید، ورزش «ماهی بادی» را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای انجام این ورزش کافی است دهان خود را ببندید و داخل لپ سمت راست خود را باد کنید؛ این باد را هر 2 ثانیه یک بار بین لپ راست و لپ چپ حرکت دهید. بهتر است این ورزش را 3 مرتبه در طول روز و هر مرتبه حدود 30 ثانیه تکرار کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات