برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

حشرات بیشتر جذب شما می شوند اگر...

حشرات بیشتر جذب شما می شوند اگر... حشرات به محرک های محیطی حساس هستند، به ویژه بوها. همانطور که برخی مواد غذایی حشرات را از شما دور می کنند برخی خوراکی ها هم هستند که باعث جذب شدن حشرات می شوند. بوی محیط هم نقش مهمی در هجوم حشرات به سمت شما دارند. اگر جزو کسانی هستند که گوشت شیرینی دارند و مدام در معرض نیش حشرات هستند، توصیه های زیر را جدی بگیرید.
حشرات به محرک های محیطی حساس هستند، به ویژه بوها. همانطور که برخی مواد غذایی حشرات را از شما دور می کنند برخی خوراکی ها هم هستند که باعث جذب شدن حشرات می شوند. بوی محیط هم نقش مهمی در هجوم حشرات به سمت شما دارند.
به گزارش «بهپو»، اگر جزو کسانی هستند که گوشت شیرینی دارند و مدام در معرض نیش حشرات هستند، توصیه های زیر را جدی بگیرید.
 

1. غذاهای شور

مصرف انواع غذاهای شور و خوش‌نمک، حتی غذاهای کنسروی، می‌تواند احتمال جذب حشرات به شما و گزش آنها را افزایش دهد. به همین دلیل زمانی که شما بیش از اندازه در طول روز ورزش می‌کنید یا آب بدنتان را از دست می‌دهید، بیشتر در معرض گزش با حشرات قرار می‌گیرید. بد نیست بدانید غذاهای حاوی نمک، سطح بالایی از اسید لاکتیک را در بدنتان تولید می‌کنند و باعث جذب حشرات به سمت شما می‌شوند.
 

2. غذاهای شیرین

بیشتر تحقیقات نشان داده‌اند استفاده نامتعادل از غذاها و خوراکی‌های شیرین، عطر ساطع‌شده از پوست بدن را شیرین‌تر می‌کنند و باعث جذب حشرات به سمت پوست می‌شوند. به همین دلیل به افرادی که مدام دچار گزیدگی می‌شوند یا در طول سفر با گزش‌های متعددی مواجه هستند، توصیه می‌شود کمتر سراغ خوراکی‌های شیرین بروند.
 
بیشتر بخوانید: 7 ماده غذایی که حشرات را فراری می دهند

 

3. کم‌آب شدن بدن

کم‌آب شدن بدن و از دست رفتن تعادل بین آب و الکترولیت‌ها، بوی عرق سطح پوست را تغییر می‌دهد و باعث جذب بیشتر حشرات به سمت بدن می‌شود. به همین دلیل به افرادی که گزش‌های مداوم و شدید را تجربه می‌کنند، توصیه می‌شود در روزهای گرم سال بیشتر آب بنوشند.
 

4. اهمیت ندادن به بوی بدن

اگر جزو افرادی هستید که زیاد مورد گزش قرار می‌گیرید، باید به بوی بدن خود اهمیت بیشتری بدهید و مخصوصا در طول سفر شرایطی برای پوستتان فراهم کنید که حشرات از آن دور شوند. یکی از توصیه‌های کارآمد برای دفع حشرات، استفاده از لوسیون خانگی است که از ترکیب آب و پودر وانیل تهیه می‌شود. حمام کردن سریع با مقداری از مخلوط آب و حنا هم می‌تواند بوی پوست را برای حشرات بسیار نامطلوب کند.

بیشتر بخوانید: سهم بیشتر گوشت شیرین ها از نیش پشه
 

5. اهمیت ندادن به بوی محیط

افرادی که دنبال ساده‌ترین راه‌ها برای دفع حشرات، مخصوصا از اطراف کودکان یا در طول سفر هستند، باید اهمیت بیشتری به بوهای اطراف خود بدهند. از این‌رو، توصیه می‌شود برای دفع حشرات در محل خواب یا زندگی خود، تکه‌هایی از پوست پرتقال یا پوست لیمو را در اطراف اتاق قرار بدهید. بوی ساطع‌شده از پوست این مرکبات برای ما انسان‌ها بسیار مطبوع و برای حشرات بسیار نامطبوع است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات