برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

شنا در آب دریا بیمارتان می کند

شنا در آب دریا بیمارتان می کند مطالعه محققان در دانشگاه اکستر انگلیس نشان می دهد کسانی که در دریا شنا می کنند در معرض ابتلا به بیماری های گوش و گوارش قرار دارند. نتایج این مطالعه بزرگ بر این فرض استوار است که آلودگی آب دریاها عامل مهمی در افزایش احتمال ابتلا به بیماری هاست.
مطالعه محققان در دانشگاه اکستر انگلیس نشان می دهد کسانی که در دریا شنا می کنند در معرض ابتلا به بیماری های گوش و گوارش قرار دارند. نتایج این مطالعه بزرگ بر این فرض استوار است که آلودگی آب دریاها عامل مهمی در افزایش احتمال ابتلا به بیماری هاست.
به گزارش «بهپو»، در یک متاآنالیز بزرگ از داده های 19 مطالعه که 120 هزار نفر از کشورهای مختلف با درآمد بالا را شامل می شد؛ از جمله آمریکا، انگلستان، استرالیا و نیوزلند، مشخص شد افرادی که در آب دریا شنا کرده بودند دو برابر بیشتر شانس ابتلا به بیماری های عمومی گوش و 29 درصد بیشتر شانس ابتلا به بیماری های گوارشی را در مقایسه با کسانی که در معرض آب دریا قرار نگرفته بودند، داشتند.
مطالعات این محققان نشان داده است که شنا کردن در آب دریا باعث افزایش خطر بیماری هایی چون بیماریهای گوش و مشکلات گوارشی مثل معده درد و اسهال می شود. به نظر می رسد آلودگی آبها در کشورهای ثروتمند جهان همچنان مساله ای مهم است که حل نشده باقی مانده است.
دانشگاه اکستر پیش از این هم گزارشی تهیه کرده بود که موج سواران در آبهای ساحلی نسبت به دیگران 3 برابر بیشتر احتمال وجود باکتری ای-کولی مقاوم به آنتی بیوتیک در روده شان وجود داشت. فرض این گزارش این بود که موج سواران حجم زیادی از آب دریا را می بلعند که دارای باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ناشی از فاضلاب های شهری و کشاورزی هستند.
محققان در این مطالعه خاطرنشان کرده اند که هدف آنها منع کردن مردم از شنا در آب دریا نیست؛ بلکه آگاهی دادن به گروه هایی از مردم است که نسبت به بیماری های خاص یا خطرات احتمالی آسیب پذیرترند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «نیواطلس»، اگرچه بسیاری از عفونت ها بدون درمان پزشکی بهبود می یابند اما در افراد آسیب پذیر ممکن است باعث بروز مشکلات جدی شوند؛ مثلا در مسن سالان یا کودکان یا کسانی که بیماری زمینه ای دارند.
نتایج این مطالعه در مجله «International Journal of Epidemiology» به چاپ رسیده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات