برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

فلفل تند، یار شایسته ای برای قلب

فلفل تند، یار شایسته ای برای قلب عده ای از محققان چینی دریافته اند کاپسایسین کلسترول خون را پایین می آورد و جلوی عملکرد ژن عامل انقباضات عروقی را می گیرد. انقباضات عروقی می توانند باعث انسداد خطرناک جریان خون شوند و حمله قلبی یا سکته مغزی را به دنبال داشته باشند.
اینکه می توانید تندی فلفل را تحمل کنید یا نه، تفاوتی در فواید بی نظیر این گیاه آتشین ندارد. فلفل تند از قلب در برابر کلسترول بالا، فشار خون بالا و بیماری های قلبی حفاظت می کند.
به گزارش «بهپو»، «کیت پتون»، کارشناس تغذیه کلینیک پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، می گوید: «عموما رژیم غذایی یا الگو های غذایی پر سبزی مثل رژیم غذایی مدیترانه ای یا رژیم دش -DASH – در کاهش خطر بیماری قلبی و فشار خون بالا موثر است. من در این زمینه مصرف فلفل تند را پیشنهاد می کنم، اما در مورد میزان مصرف آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. برای استفاده حداکثری از «فیتونوترینت ها» توصیه می شود از انواع فلفل ها با رنگ های متنوع استفاده کنید.» فیتونوترینت ها مواد شیمیایی بیواکتیو در غذاها هستند که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهند. فیتونوترینت ها، ویتامین یا مواد معدنی نیستند بلکه بخش هایی از گیاهان هستند که برای محافظت از گیاهان در برابر قارچ ها، باکتری ها، ویروس ها و شرایط مضر زیست محیطی تولید می شوند.
در فلفل ها این «کاپسایسین» است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد و فواید سلامتی زیادی به همراه دارد. کاپسایسین در کاهش بعضی از درد ها موثر است و در کرم ها و پماد های بدون نسخه درمان آرتریت بسیار استفاده می شود.
مطالعات پیشین نشان می دهند فلفل چیلی به کاهش فشار خون، کلسترول و تشکیل لخته خون کمک می کند. مطالعات جدید فواید بیشتری از این نوع فلفل را کشف کرده است.

بیشتر بخوانید: با خواص انواع فلفل آشنا شوید

تحقیقی که در سال 2014 در مجله « Agriculture and Food Chemistry» به چاپ رسید و نشان داد عده ای از محققان چینی دریافته اند کاپسایسین کلسترول خون را پایین می آورد و جلوی عملکرد ژن عامل انقباضات عروقی را می گیرد. انقباضات عروقی می توانند باعث انسداد خطرناک جریان خون شوند و حمله قلبی –در اثر نرسیدن خون به قلب- یا سکته مغزی –در اثر نرسیدن خون به مغز- را به دنبال داشته باشند.
برای بررسی نتایج، محققان به همستر ها غذا های پر کلسترول دادند، سپس در رژیم غذایی گروهی از آن ها کاپسایسینوید –سرشاخه اصلی خانواده، که کاپسایسین هم جزوی از آن است- را گنجاندند. آن ها متوجه شدند این غذا ها باعث کاهش کلسترول خون همستر ها و پلاک های آتریواسکلروز می شود و عروق را شل می کند.

بیشتر بخوانید: فلفل تند مغذی تز است یا شیرین؟

به گزارش «بهپو» و به نقل از «اِوری دی هلث»، این تحقیقات به این معنا نیست که به هر اندازه که می خواهید فلفل بخورید، اما اگر می توانید تندی را تحمل کنید اضافه کردن مقدار مناسبی از آن به رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند در حفظ سلامت شما موثر باشد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات