برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

6 گل دوست داشتنی، 6 ماسک زیبایی پوست

6 گل دوست داشتنی، 6 ماسک زیبایی پوست استفاده از ماسک های گل نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه خواص بسیار مفیدی هم می توانند برای پوست دارد. بعضی از آن ها خاصیت لایه برداری و پاک سازی عمیق پوست را دارند وبرخی دیگر می توانند از پوست ما در برابر تشعشات مضر خورشیدی محافظت کنند.
وقتی صحبت از محصولات مراقبت از پوست، به ویژه ماسک های صورت در میان است، چه چیز می تواند بهتر از یک محصول طبیعی و تازه با بوی بسیار خوش مثل گل باشد تا جایگزین ماسک های شیمیایی و حاضری شود که بعضی اوقات استفاده از آن ها صد در صد بی خطر نیست و حتی در مواردی عوارض جانبی ناخوشایندی برای پوست دارد. در حقیقت استفاده از ماسک های گل نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه خواص بسیار مفیدی هم می توانند برای پوست دارد. بعضی از آن ها خاصیت لایه برداری و پاک سازی عمیق پوست را دارند وبرخی دیگر می توانند از پوست ما در برابر تشعشات مضر خورشیدی محافظت کنند. به همین دلیل بد نیست با خواص و طرز تهیه چند ماسک گل خانگی آشنا شوید که استفاده از آن ها علاوه بر زیبایی، شادابی و طراوت باعث التیام و محافظت از آن هم می شود.
به گزارش «بهپو» به طور کلی گل ها یکی از بهترین مواد طبیعی برای تهیه ماسک های صورت هستند که استفاده از آن ها می تواند باعث درخشش و روشن تر شدن بیشتر پوستتان شود. گل ها حاوی مواد مغذی و ضروری برای پوست ما از جمله انواع مختلف ویتامین ها، مواد معدنی و روغن های عصاره ای گیاهی برای تغذیه و سالم نگه داشتن پوست هستند و با وجود این همه خواص گوناگون و متنوع جای تعجب نیست که استفاده از آن ها باعث جوان سازی و درخشنده شدن پوستتان خواهد شد. شما می توانید با ترکیب کردن گل ها همراه با میوه ها، فراورده های لبنی، حبوبات و غلات ماسک های صورت بسیار مفیدی بسازید که از بین برنده آکنه، جوش و لک های تیره روی پوستتان هستند.
 
بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای پیشگیری و کاهش چین و چروک پوست
 

ماسک گل همیشه بهار؛ لایه برداری و جوان سازی

این گل زرد و پرتقالی رنگ با تابش خورشید در طول روز باز می شود و رفته رفته با تاریک شدن هوا دوباره بسته خواهد شد. گل همیشه بهار می تواند درمانگر مناسبی برای اگزما، حساسیت و سایر مشکلات پوستی باشد. این گل حاوی مقار زیادی ویتامین C است که یک نوع لایه بردار قوی برای پوست است و به جوان سازی آن کمک موثری می کند. برای تهیه ماسک گل همیشه بهار کافی است مقداری از آن را با 1  قاشق غذا خوری آب له و مخلوط کنید تا خوب خمیر شوند. سپس 1  قاشق غذا خوری شیر، ماست کم چرب و هویج رنده شده به آن اضافه کنید و مجددا خوب هم بزنید تا تمامی مواد به طور کامل با هم مخلوط شوند در ادامه ماسک را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه تا 1 ساعت بماند. ممکن است به دلیل زردرنگی گل همیشه بهار پوستتان کمی نارنجی به نظر برسد، اما جای نگرانی نیست چون بلافاصله بعد از شستن، رنگ آن به طور کامل از بین خواهد رفت. بعد از سپری شدن زمان لازم پوست خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.
 

ماسک گل رز؛ آب رسانی

گل رز برای سالیان طولانی در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این خاصیت طبیعی و روغنی مانند گل رز آن را به یک مرطوب کننده عالی برای افرادی که پوست حساسی دارند تبدیل کرده است. برای تهیه یک ماسک گل رز عالی 7 تا 8 برگ گل رز را در هاون بکوبید، سپس 1 تا 2 قاشق غذا خوری آب اضافه کنید تا کمی خمیری شکل و صورتی رنگ شود. در ادامه 1 قاشق غذا خوری شیر و چند قطره عسل به سایر مواد اضافه کنید وبعد از آن که تمامی مواد را خوب با هم مخلوط کردید ماسک را روی صورت و لب های خود ماساژ دهید. بعد از گذشت 30 دقیقه تا 1 ساعت آن را با آب خنک بشویید و با یک پارچه یا حوله تمیز خشک کنید.
 

ماسک گل آفتابگردان؛ درخشندگی و لایه برداری

این گل علاقه زیادی به نور دارد و به همین ترتیب هم روی پوست اثر درخشندگی و زیبایی دارد. برای استفاده از گل آفتابگردان به عنوان ماسک صورت کافی است ابتدا گلبرگ های آن را جدا کنید. سپس نصف یک لیمو را آب بگیرید و 1 قاشق شکر و 1 قاشق پوره گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. تمامی مواد را خوب با هم ترکیب کنید و با استفاده از نوک انگشتان دست خود آن را روی صورت ماساژ دهید تا مانند یک اسکراب طبیعی سلول های مرده پوستی را از بین ببرد و آن را لایه برداری کند. 30 دقیقه بعد آن را با آب سرد و تازه بشویید و بعد از خشک شدن آن با یک حوله نرم و تمیز کمی هم کرم مرطوب کننده به پوستتان بزنید.
 
 
بیشتر بخوانید: تکنیک های جوانسازی پوست
 

ماسک گل بابونه؛ پاک کنندگی، از بین برنده رنگدانه های غیر طبیعی و جوش های سر سیاه

گل بابونه جزو گل های خوشه ای شکلی است که بوی نسبتا ملایمی دارد. شما می توانید این گل را در فصل بهار بکارید و در تابستان از تازه آن استفاده کنید. علاوه بر این چای بابونه یکی از پر طرفدار ترین و پر خاصیت ترین چای هاست که خاصیت دارویی و درمانی دارد. شما می توانید گل بابونه خشک را از عطاری های تهیه کنید یا به صورت تازه مصرف کنید. برای تهیه ماسک گل بابونه مقداری از نوع خشک یا تازه آن را با آب لیموی تازه و شیر به نسبت مساوی مخلوط کنید و روی پوست صورتتان ماساژ دهید. بگذارید ماسک 15 دقیقه روی صورتتان بماند وبعد آن را بشویید و پوستتان را خشک کنید. ماسک گل بابونه یک پاک کننده طبیعی پوست است که استفاده منظم از آن باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه و رنگدانه های غیر طبیعی پوست می شود.
 

ماسک گل یاس؛ آب رسانی عمیق، سفت کننده  و از بین برنده چین و چروک

استفاده از ماسک گل یاس برای افرادی که پوست خشکی دارند بسیار مناسب است. این گل باعث مرطوب شدن لایه های عمیق تر پوست می شود و به نرمی و طراوت آن کمک موثری می کند. برای ساخت این ماسک ابتدا گلبرگ های گل یاس را کمی له کنید. بعد به آن 1 قاشق غذا خوری شیر یا خامه اضافه کنید. به منظور اضافه کردن چربی بیشتر به ماسک می توانید چند قطره روغن نارگیل هم به آن اضافه کنید. در ادامه با استفاده از انگشتان دست ماسک را روی پوست خود به شکل دورانی ماساژ دهید. 15 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی جذب پوست شوند و بعد آن را با آب بشویید. استفاده منظم از این ماسک باعث سفتی و از بین رفتن چین و چروک های پوست می شود.
 

ماسک گل لاوندر- اسطوخودوس، روشن کننده و پاکسازی

به گزارش «بهپو» و به نقل از «Beautyhealthtips»، لاوندر هم جزو گل هایی است که خاصیت دارویی و درمانی دارند. استفاده از گل لاوندر همزمان باعث روشنی و پاکسازی پوست می شود. برای تهیه ماسک لاوندر کافی است مقداری از گلبرگ های آن را برای چند دقیقه بجوشانید و بعد آن را از یک صافی رد کنید تا گلبرگ ها از آب جدا شوند سپس مقداری پودر جو دوسر به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خمیر شوند. ماسک را روی صورتتان ماساژ دهید و پس ازچند دقیقه با آب سرد بشویید./

بیشتر بخوانید: 5  ماسک سبزیجات برای احیای دوباره پوست
 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات