برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تکنیک های افزایش انرژی در یک چشم به هم زدن

تکنیک های افزایش انرژی در یک چشم به هم زدن خستگی و تمام شدن انرژی معضل همه گیر این روز های ماست. این خستگی دلایل زیادی دارد که برخی از آنها به راحتی قابل رفع و پیشگیری هستند. در این مقاله به شما خواهیم گفت چطور به جنگ خستگی بروید و در عرض ده دقیقه آن را شکست دهید.
روی کاناپه دراز کشیده ام، کنترل تلویزیون در دستم است به نقطه ای در روبرو خیره شده ام که از شانس خوش صفحه تلویزیون قرار دارد. حتی حالش را ندارم کانال را عوض کنم. با خودم فکر می کنم کاش می شد الان بلند شوم خانه را مرتب کنم، کتاب بخوانم، دوش بگیرم... وای که چقدر کار عقب افتاده دارم، کاش می توانستم یکی از آن ها را به سرانجام برسانم، اما... امان از خستگی. بعد از ظهر ها همیشه خسته ام. زود تمام می شوم. شب های من بعد از ظهر است، نمی توانم بدون اشکال خود را به آخر روز برسانم. گاهی سعی کرده ام با خوردن قهوه، نوشیدنی نیروزا یا شیرینی انرژیم را بالا ببرم، اما انرژی زودگذر شکر و کافیین به سرعت تمام می شود و بعد از آن حتی از قبل هم خسته ترم.
به گزارش «بهپو»، «خستگی» و تمام شدن انرژی معضل همه گیر این روز های ماست. این خستگی دلایل زیادی دارد که برخی از آنها به راحتی قابل رفع و پیشگیری هستند. در این مقاله به شما خواهیم گفت چطور به جنگ خستگی بروید و در عرض ده دقیقه آن را شکست دهید.
 

صبحانه بخورید

افرادی که هر روز صبحانه می خورند کمتر از آن هایی که نمی خورند، از خستگی و استرس شکایت می کنند. غذاهای پر فیبر مثل جو دوسر، بیشتر از شیرینی ها شما را سر پا نگه می دارند و دیرتر گرسنه خواهید شد. توجه داشته باشید که گرسنگی، انرژی شما را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: توصیه هایی برای داشتن صبحانه سالم و کامل
 

حرکت سگ سر پایین را انجام دهید

برخی مطالعات نشان می دهد حرکات مختلف یوگا که با تنفس عمیق و مدیتیشن همراه است راه حلی عالی برای مبارزه با خستگی است.
تصویر
 
بیشتر بخوانید: 10 حرکت یوگا برای افزایش پویایی بدن به همراه تصویر

 

بزنید زیر آواز

آواز خواندن احساس پر انرژی بودن به شما می دهد و تولید هورمون های استرس را در بدن کاهش می دهد. پس همین که احساس خواب آلودگی کردید بُرستان را جلوی دهان بگیرید و آواز مورد علاقه تان را بخوانید.
 
بیشتر بخوانید: نوای تسکین بخش موسیقی برای قلب های بیمار

 

آب بنوشید

کم آبی یکی از عوامل خستگی است. نیازی نیست به دستورالعمل کلیشه ای هشت لیوان در روز عمل کنید، اما سعی کنید همیشه آب بدن را تامین کنید. نشانه هیدراته بودن بدن این است که تشنه نیستید و رنگ ادرارتان روشن است. پیاده روی هم می تواند احساس خستگی را کم کند.
 
بیشتر بخوانید: چه وقت هایی باید آب بیشتری بنوشیم؟

 

بی مغز نباشید

یک مشت بادام زمینی یا درختی بخورید. این دو مغز فولات –اسید فولیک- و منیزیم دارند. فولات و منیزیم در افزایش انرژی و ساخت سلول ها ضروری هستند و کمبود آنها احساس خستگی می آورد.

بیشتر بخوانید: غذاهایی که به مغز انرژی می دهد
 

چوب دارچین را در دست بگیرید

عطر این ادویه خوشبو خستگی را کاهش می دهد و فرد را هوشیار می کند. اگر دارچین در دسترس نیست از نعناع استفاده کنید. اسانس نعناع فلفلی هم نقش موثری در رفع خستگی بعضی ها دارد. برای دریافت مکانیسم و نقش این مواد در رفع خستگی به مطالعات بیشتری نیاز است.
 

یک تکانی به خود بدهید

ورزش راهی طبیعی برای بالا بردن سطح انرژی است، زیرا هروقت ورزش می کنید خون پر اکسیژن در سراسر بدن جریان پیدا می کند و وارد قلب، عضلات و مغز می شود. انجام فعالیت ورزشی منظم، حتی 10 دقیقه در روز، سطح انرژی بدن را به بالا ترین نقطه می رساند. از هر فرصتی که گیر می آورید برای ورزش کردن استفاده کنید. مثلا وقتی با موبایل صحبت می کنید بلند شوید و راه بروید.
 

نور آفتاب را به داخل خانه دعوت کنید

مطالعات نشان می دهد تنها چند دقیقه پیاده روی زیر نور و گرمای آفتاب می تواند خلق و خو، حافظه، عزت نفس و توانایی دریافت اطلاعات جدید را بهبود دهد. اگر نمی توانید بیرون بروید حداقل پرده ها را کنار بزنید.
 

چیزی بخورید

مغز برای کارکرد خوب نیاز به سوخت دارد. وقتی قند خونتان افت می کند، ذهن خوب کار نمی کند و گیج و آشفته است. پس هر وقت دچار این حالت ها شدید، چیزی بخورید که به شما انرژی می دهد. میان وعده هایی که دارای پروتیین و کربوهیدرات های آرام سوز هستند -مثل کره بادام زمینی با موز یا گرانولا به همراه تکه های میوه- بهترین راه برای حفظ بلند مدت قند خون هستند.
 

با دوستان پر نشاطتان وقت بگذرانید

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، حال روحی انسان به طور شگفت انگیزی مسری است. افرادی که همیشه بی حال و ناراحت هستند از شما انرژی می گیرند و کسانی که همیشه شاداب و خوشحال هستند انرژیتان را بالا می برند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات