برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهترین انتخاب های غذایی برای افسرده ها

بهترین انتخاب های غذایی برای افسرده ها مطالعات نشان می‌دهد رژیم غذایی DASHکه سال‌ها به عنوان بهترین رژیم برای مبارزه با انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه، دیابت و کاهش وزن انتخاب می‌شد، در پیشگیری از بروز افسردگی هم بسیار موثر است.
اگر دچار «افسردگی» هستید، حتما تا به حال متوجه شده اید که خوردن بعضی چیزها حالتان را بهتر می کند، ولی بعضی غذاها میانه خوبی با خلق و خویتان ندارند. سبزیجات، میوه ها، لبنیات کم چرب و بسیاری مواد غذایی دیگر در کنار مجموعه ای از بایدها و نبایدها دستورالعملی  را با نام «رژیم غذایی DASH» ایجاد می کنند. تاثیر مثبت این رژیم غذایی در روند درمانی بسیاری از بیماری ها به اثبات رسیده است.
به گزارش «بهپو»، مطالعات نشان می‌دهد رژیم غذایی  DASHکه سال‌ها به عنوان بهترین رژیم برای مبارزه با انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه، دیابت و کاهش وزن انتخاب می‌شد، در پیشگیری از بروز افسردگی هم بسیار موثر است.
محققان «مرکز پزشکی راش» در شیکاگو با بررسی حدود 964 شرکت‌کننده با میانگین سنی 81 سال دریافتند رژیم غذایی DASH علاوه بر کاهش احتمال سکته و بیماری‌های قلبی، در حالات روحی نیز بسیار موثر است و نقش بسزایی در کاهش احتمال ابتلا به افسردگی دارد.
رژیم غذایی DASH یک رویکرد مادام العمر برای مصرف غذای سالم است که تمرکز عمده آن روی پیشگیری و درمان فشار خون بالاست. این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می‌کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم گنجانده شده است. رژیم غذایی DASH، احتمال بروز انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه و دیابت را کاهش می‌دهد و یک راه موثر برای کاهش وزن است.
این رژیم غذایی برای چند سال پیاپی از طرف «پایگاه خبری U.S. News » به عنوان بهترین رژیم غذایی انتخاب شده است.
«مدیکال ساینس» در این باره می گوید: «یکی از مهمترین مزیت‌های رژیم غذایی DASH، انعطاف پذیری آن است و این که از هیچ دستور پیچیده‌ای تبعیت نمی‌کند. توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب و حبوبات است و مصرف نوشیدنی‌های شیرین و چربی‌های اشباع شده ممنوع است.»
نتایج این مطالعه در هفتادمین نشست سالانه «آکادمی اعصاب آمریکا» در «لس آنجلس» ارائه خواهد شد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات