برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

برف خورها در معرض ابتلا به سرطان

برف خورها در معرض ابتلا به سرطان اینستاگرام و پینترست پر از تصاویر «خوردن برف» با افزودنی های مختلف است و شما را نیز ترغیب می کند طعم برفی که پس از انتظاری طولانی باریده، تجربه کنید. اما همیشه این سوال در ذهن همه نقش می بندد که آیا خوردن «برف» کار درستی است؟ برای بدن ضرری ندارد؟
اینستاگرام و پینترست پر از تصاویر «خوردن برف» با افزودنی های مختلف است و شما را نیز ترغیب می کند طعم برفی که پس از انتظاری طولانی باریده، تجربه کنید. اما همیشه این سوال در ذهن همه نقش می بندد که آیا خوردن «برف» کار درستی است؟ برای بدن ضرری ندارد؟ ممکن است چه موادی در برف وجود داشته باشد که از چشم ما پنهان است؟
به گزارش «بهپو»، دانه های برف در اثر اتصال ذرات بخار آب به هم و تشکیل کریستال های یخی اطراف گرد و غبارهای میکروسکوپی یا دانه های گرده در اتمسفر تشکیل می شوند. دانه های برف به محض برخورد با زمین قطرات ریز دیگر را جذب کرده و کریستال های بیشتری را اطراف خود جمع می کنند. در این مرحله آنچه که در دانه برف وجود دارد نفرت انگیز است! در بیشتر بارش های جوی اثری از عناصر آلاینده گازی و ذرات معلق وجود دارد.
مطالعه ای که در سال 2015 در دانشگاه «مک گیل» انجام شد نشان داد که دانه های برف در مناطق شهری ترکیبات آلی سمی در اگزوز خودروها را جذب می کنند. محققان مواد شیمیایی موجود در اگزوز خودرو را به یک اتاق مهر و موم شده و پر از برف تازه، پمپ کردند. پس از یک ساعت مشاهده شد که دانه های برف مواد شیمیایی خطرناک را جذب کرده است؛ از جمله ترکیبات BTEX –بنزن، تولوئن و اتیل بنزن یا زایلن- که در فراورده های نفتی پیدا می شوند. اگر کسی در معرض سطوح پایین ترکیبات BTEX قرار بگیرد دچار سر درد، سرگیجه و گیجی خواهد شد. تماس طولانی مدت با سطوح بالای ترکیبات BTEX یا خوردن مستقیم آن منجر به سرطان، عوارض کبدی و کلیه ای و حتی مرگ می شود.
«هلث» در پایان می نویسد: بنابراین پاسخ این سوال که آیا خوردن برف اشکالی دارد خیر به محل زندگی شما بستگی دارد. اگر در مناطق شهری زندگی می کنید توصیه ما به شما این است که هرگز برف نخورید؛ حتی برفی که تازه نشسته است. اما برای کسانی که در مناطق روستایی و دور از شهر و با آلودگی کمتر زندگی می کنند خوردن برف اشکالی ندارد. اگر نزدیک کارخانه ها زندگی می کنید هم بهتر است از خیر خوردن برف بگذرید.
در زمان‌های قدیم خوردن برف به یک سنت تبدیل شده بود، اما باید توجه کنیم که در آن دوران هوا به این شدت آلوده نبود و بارش چندین باره برف در طول سال باعث می‌شد که میزان آلودگی هوا به شدت کاهش پیدا کند./

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات