برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهبود علائم آلزایمر با تزریق خون افراد جوان به بیمار

بهبود علائم آلزایمر با تزریق خون افراد جوان به بیمار مطالعات جدید نشان می‌دهد تزریق خون افراد جوان به افراد مسن می‌تواند علایم آلزایمر را کاهش دهد.
مطالعات جدید نشان می‌دهد تزریق خون افراد جوان به افراد مسن می‌تواند علایم آلزایمر را کاهش دهد.
مطالعه‌ای که از سه سال پیش آغاز شده است، نشان می‌دهد تزریق خون موش های جوان به موش‌های پیر، باعث ایجاد عروق خونی جدید و بهبود یادگیری و حافظه در موش‌های مسن می‌شود.
نتایج آزمایش‌های انسانی که به تازگی صورت گرفته، محققان را بسیار شگفت‌زده کرده است؛ این مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شده نشان می‌دهد علایم آلزایمر در شرکت‌کنندگان، بهبود قابل توجهی داشته است. این داوطلبان به راحتی ‌می‌تواند امور روزانه ازجمله پرداخت صورت‌ حساب‌ها، آماده ‌کردن وعده های غذایی و مصرف دارو را انجام دهند.
با وجود نتایج قابل قبول این آزمایش، این نتایج نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر است.
بیماری پیشرونده آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و رفتار بیمار می شود.
بر اساس آمار مرکز بین المللی آلزایمر، در حال حاضر 46.8 میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال 2050 میلادی، به 131.5 میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می رسد.
محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو چاقی، باریک شدن شریان کاروتید، افسردگی، سطح پایین تحصیلات، افسردگی، فشار خون بالا، عدم تحرک، استعمال دخانیات، سطح بالای اسید آمینه و دیابت نوع 2 را به عنوان مهمترین عوامل خطر آلزایمر برشمرده اند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات